boterbloempje 1 schreef:ik zal er maar niet aan beginnen...ik vind het niet nodig om alles op de heu^pen en buik te stapelen...![]()
![]()

boterbloempje 1 schreef:ik zal er maar niet aan beginnen...ik vind het niet nodig om alles op de heu^pen en buik te stapelen...![]()
![]()
Renate schreef:Grembel schreef:brrrrr, mijn opa en ook mijn vader vroeger aten reuzel op brood met wat zout, getsie de getsie. kaantjes heb ik ook nooit gelust, alleen de geur al, brrrr. mijn vader kocht een paar jaar geleden wel eens van die stukjes en dat eet mijn oudste ook soms. ik hou eigenlijk ook niet van boter en zeker geen roomboter of speklapjes en dat soort vet vlees, sneed er vroeger altijd het witte af. en nog koop ik ontbijtspek of gerooktspek met zoveel mogelijk rood. dus aan mij niet bestreed
Gek hè, hoe de tijdsgeest kan veranderen? Nu griezelen veel mensen van reuzel, kaantjes, vet vlees... Vroeger vochten we om de vetrandjes van de sucadelappen. Reuzel en kaantjes waren een traktatie! Tijdens en vlak na de oorlog hadden de mensen graag vet vlees, worst en jus. In de oorlog was dat niet te verkrijgen dus mensen namen het er van toen het er weer was!
ellyd schreef:ik lust het ook niet
ik weet wel dat mijn oma de spekjes gebakken in de reuzel
over de sla schepte en dan hoorde je ssssss
en dat at ze dan met gebakken aardappelen
ook gebakken in de reuzel
mijn oma is 60 jaar geworden
Alie M schreef:o jee net zo oud als ik nu ben!
Renate schreef:Alie M schreef:o jee net zo oud als ik nu ben!
Dat zegt niks! Hele volksstammen zijn ouder dan 60 geworden!![]()
Alie M schreef:ik hoop 86 teworden, die leeftijd zit al mijn hele leven in mijn hoofd, maar nu ik ouder ben zie ik mensen van 80 helemaal niet als oud,
Gaat er iemand dood van 95 denk ik nog jammer geen 100, vorige week de moeder van een achterbuurvrouw, overleden!
Vroeger zei ik dan die is stokoud , zo zie je!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten