Durven jullie nog wel iets te eten ?

Gerechten, recepten en producten
Alie M

Re: Durven jullie nog wel iets te eten ?

Berichtdoor Alie M » Vr Nov 06, 2015 8:21 pm

dat bier van belgie met limonadesiroop erin mmmmm

ik drink wel graag wijn, en ben niet zo snel dronken, maar met mate he!
Afbeelding

Plientje

Berichtdoor Plientje » Ma Nov 16, 2015 8:03 pm

Nee ik heb geen angst voor eten en drinken. Ik eet niet heel veel. Vier crackers per dag met kipfilet of magere smeerkaas of belegen kaas. Heel af en toe pindakaas of jam. En dan zeker drie keer fruit. Vaak mandarijntjes nu en appel en banaan of sinaasappel of kiwi of druifjes. Rauwkost en dan vooral wortel en komkommer. En dan een bescheiden warme maaltijd. Mijn enige echte zonde is koffie. Ik rook niet dat heb ik nooit gedaan. Ik drink wel eens alcohol maar dat mag geen naam hebben en dat is zelden meer als een of twee glaasjes. En wij eten een gevarieerde warme maaltijd met veel groente vaak meer dan een soort per dag. Zuivel gebruik ik nauwelijks op de kaas en wat lactosevrijemelk in de koffie na. En op zijn tijd eens frietjes of in de avond noten of een chipje en in het weekend iets lekkers wat zich beperkt tot een reepje pure chocolade van cote do'r.

Ik moet zeggen dat ik door Bart nog extra zelf ben gaan koken en bakken en dan zo basic mogelijk omdat je dan de minste kans op een allergische reactie hebt. Dat deed ik al wel weinig tot geen pakjes en zakjes gebruiken. Alleen appeltaartmix en jus uit een pakje de rest maak ik zelf. Roomboter eet ik niet dat vind ik smerig. Maar ik smeer helemaal niks op mijn crackers. En brood en rood vlees eet ik ook niet.

wild flower

Berichtdoor wild flower » Wo Nov 18, 2015 10:13 am

Plientje schreef:Nee ik heb geen angst voor eten en drinken. Ik eet niet heel veel. Vier crackers per dag met kipfilet of magere smeerkaas of belegen kaas. Heel af en toe pindakaas of jam. En dan zeker drie keer fruit. Vaak mandarijntjes nu en appel en banaan of sinaasappel of kiwi of druifjes. Rauwkost en dan vooral wortel en komkommer. En dan een bescheiden warme maaltijd. Mijn enige echte zonde is koffie. Ik rook niet dat heb ik nooit gedaan. Ik drink wel eens alcohol maar dat mag geen naam hebben en dat is zelden meer als een of twee glaasjes. En wij eten een gevarieerde warme maaltijd met veel groente vaak meer dan een soort per dag. Zuivel gebruik ik nauwelijks op de kaas en wat lactosevrijemelk in de koffie na. En op zijn tijd eens frietjes of in de avond noten of een chipje en in het weekend iets lekkers wat zich beperkt tot een reepje pure chocolade van cote do'r.

Ik moet zeggen dat ik door Bart nog extra zelf ben gaan koken en bakken en dan zo basic mogelijk omdat je dan de minste kans op een allergische reactie hebt. Dat deed ik al wel weinig tot geen pakjes en zakjes gebruiken. Alleen appeltaartmix en jus uit een pakje de rest maak ik zelf. Roomboter eet ik niet dat vind ik smerig. Maar ik smeer helemaal niks op mijn crackers. En brood en rood vlees eet ik ook niet.

Ik vind dat jullie super gezond eten . En die koffie ? Dat is geen zonde hoor . Zolang je het zonder suiker en melk drinkt :lol:
Afbeelding

Plientje

Berichtdoor Plientje » Do Nov 19, 2015 3:16 pm

Wild flower:zonder suiker maar met een zoetje en met een beetje lactosevrije melk.

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Feb 08, 2016 4:16 pm

Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Feb 08, 2016 4:41 pm

Alie M schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/4240725/2016/02/08/Zo-ziet-een-Happy-Meal-van-de-Mac-er-na-zes-jaar-uit.dhtml?show=react

Getver . Ja het blijkt dat ze er een soort silicone doorheen doen . Te vies voor woorden :?

Afbeelding
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Feb 08, 2016 5:15 pm

Ja vreselijk, ik vind het geen lekkere frietjes en dat vind bijna iedereen raar!
De hamburgers wel , helaas!!!
Afbeelding

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Ma Feb 08, 2016 5:37 pm

kan zijn dat ik een dombo ben, maar ik wist niet dat ze de biervaten tijdens Carnaval, aanlengden met water. Niet overal denk, maar toch...
geluk is geloven in geluk

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Feb 08, 2016 5:40 pm

ons Ien schreef:kan zijn dat ik een dombo ben, maar ik wist niet dat ze de biervaten tijdens Carnaval, aanlengden met water. Niet overal denk, maar toch...

Ja , het zogenaamde evenementen-bier . Dan worden ze minder snel dronken :lol:
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Feb 08, 2016 5:44 pm

al jaren bekend, dombo niet, platte land wel, jij bent altijd in je comfort zone!
Afbeelding

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Do Jun 02, 2016 7:46 am

op het platteland is nergens een café of winkel of bushalte. Het eerste café is bijna 5 km. verder. En, vooral onze middelste, de kinderen bleven niet op het platteland met Carnaval.
geluk is geloven in geluk

Alie M

Berichtdoor Alie M » Di Sep 13, 2016 4:35 pm

ons Ien schreef:op het platteland is nergens een café of winkel of bushalte. Het eerste café is bijna 5 km. verder. En, vooral onze middelste, de kinderen bleven niet op het platteland met Carnaval.

nee dat begrijp ik wel ,,
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Di Sep 13, 2016 4:35 pm

Afbeelding

boterbloempje 1

Berichtdoor boterbloempje 1 » Di Sep 13, 2016 5:03 pm

Niks voor mij het zijn twee ongezonde dingen samen...

wild flower

Berichtdoor wild flower » Di Sep 13, 2016 5:25 pm

Ik sla deze ook even over denk ik :shock:
Afbeelding

Terug naar “Eten en drinken”