Omgaan met diep verdriet

Een aantal van ons schrijft graag. Zij delen hier hun column, verhaal of andere schrijfsels.
Petrina

Omgaan met diep verdriet

Berichtdoor Petrina » Vr Jul 08, 2016 12:35 pm

Dit kan heel moeilijk zijn. Een ander te zien in pijn of met verdriet, het is iets wat we het liefst zo snel mogelijk willen stoppen. En echt niet alleen voor ons zelf, maar we kunnen het vaak gewoon niet aan zien of er mee om gaan. Wat heeft de ander nu precies nodig? Dat het over gaat toch, nou als je dit doet dan stopt het echt wel, of er komen goed bedoelde dooddoeners. Maar helpt dat echt? Mijn ervaring en wat ik nodig had wil ik delen.

diep verdriet wat moet je dan?
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede!
www.schrijfgelukjes.blogspot.nl

Renate

Re: Omgaan met diep verdriet

Berichtdoor Renate » Vr Jul 08, 2016 1:01 pm

Dit is jouw handleiding, jouw gebruiksaanwijzing over hoe mensen met jou om moeten gaan ten tijde van verdriet! Fijn als mensen in jouw naaste omgeving dit weten en je zo kunnen helpen.
Maar zonder bot of hard te willen zijn: dit geldt voor jou en misschien voor nog een aantal mensen maar dit geldt zeker niet voor iedereen! Er zijn wel degelijk mensen die oplossingen willen horen, een schop onder hun kont willen voelen of gewoon de normale huis-, tuin-, en keukenpeptalk willen! Die niet willen verzuipen in hun verdriet en zo snel mogelijk uit die neerwaartse spiraal willen!
Hoop dat als je mensen met verdriet tegenkomt je je kunt realiseren dat niet iedereen dezelfde gebruiksaanwijzing heeft. :)
Afbeelding

Petrina

Berichtdoor Petrina » Vr Jul 08, 2016 1:04 pm

Bij trauma verwerking ben ik nog maar weinig mensen tegen gekomen die behoefte hebben aan een schop onder hun kont of oplossing of iets hoor Renate. Dat is bij de normale verdriet en pijn ervaringen. Maar niet bij diep verdriet en een verwond hart.

Renate

Berichtdoor Renate » Vr Jul 08, 2016 1:25 pm

Petrina schreef:Bij trauma verwerking ben ik nog maar weinig mensen tegen gekomen die behoefte hebben aan een schop onder hun kont of oplossing of iets hoor Renate. Dat is bij de normale verdriet en pijn ervaringen. Maar niet bij diep verdriet en een verwond hart.

Prima! Dat jij ze niet bent tegengekomen zegt niets over dat ze er niet zijn! Denk er maar eens over na. Ik wilde je het alleen wel even meegeven.
Afbeelding

Petrina

Berichtdoor Petrina » Vr Jul 08, 2016 1:38 pm

Ik neem het zeker mee hoor Renate. Dat doe ik altijd als mensen schrijven of zeggen. Alleen bovenstaande was mijn eerste reactie erop. Ik overdenk dit nog wel, en vergeet het niet. Wie weet komt er ooit een situatie waarbij dit van toepassing komt en dat je het niet voor niets aan mij mee gedeeld hebt. Ik vind het fijn ook dat je reageert en eerlijk bent hoor.

Renate

Berichtdoor Renate » Vr Jul 08, 2016 1:45 pm

Petrina schreef:Ik neem het zeker mee hoor Renate. Dat doe ik altijd als mensen schrijven of zeggen. Alleen bovenstaande was mijn eerste reactie erop. Ik overdenk dit nog wel, en vergeet het niet. Wie weet komt er ooit een situatie waarbij dit van toepassing komt en dat je het niet voor niets aan mij mee gedeeld hebt. Ik vind het fijn ook dat je reageert en eerlijk bent hoor.

Afbeelding
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Za Jul 09, 2016 6:59 pm

Ik denk dat dit voor iedereen weer anders is . Er zijn ook zoveel soorten verdriet .
Ik hoop dat het delen van jouw ervaring iemand zal helpen :)
Afbeelding

Terug naar “Schrijvershoek”