Tranen in overvloed

Een aantal van ons schrijft graag. Zij delen hier hun column, verhaal of andere schrijfsels.
Mousje
Site Admin

Tranen in overvloed

Berichtdoor Mousje » Vr Dec 11, 2015 12:06 pm

10 december 2015

Sinds een paar jaar huil ik om bijna alles. Ik vraag me af waar dat toch vandaan komt? Waarom moet ik zo vaak huilen? Het is nog niet eens van verdriet, maar ook blijdschap of om iets zieligs. Tja waar huil ik nou eigenlijk allemaal om?

Tijdens de eerste zwangerschap.

Bah! Ze hebben gelijk. De hormonen van zwangere vrouwen gieren. Het is net of je emotionele centrum door de hormonen worden geraakt. Je wisselt sneller van stemming en heviger als wanneer je niet zwanger bent. Toch heb je dat niet in de gaten als zwangere. “Je omgeving zeurt maar wat”, reageer je dan geprikkeld. Hier kun je verder lezen
Kijk ook op mijn blog www.mousje.nl

wild flower

Re: Tranen in overvloed

Berichtdoor wild flower » Vr Dec 11, 2015 12:31 pm

Mousje , huilen is juist hartstikke goed voor je .
Het verdrijft stress en toxines uit je lichaam .
En traanvocht helpt je oogballen te bevochtigen en zorgt ervoor dat je slijmvliezen niet uitdrogen .
Dus ik zeg : lekker janken maar :lol:
Afbeelding

Mousje
Site Admin

Re: Tranen in overvloed

Berichtdoor Mousje » Vr Dec 11, 2015 2:09 pm

Dat van dat stress klopt dus niet.
hihihi wat ik gelezen heb, is dat ze een onderzoek gedaan hebben bij een aantal vrouwen.
Voor na en tijdens een emotionele film gekeken wat hun reactie was en alles gemeten.
Het huilen had geen enkele invloed op 'state of mind' voor tijdens en erna.
Vond dat wel heel bijzonder want je zou denken 'huilen lucht op'. En dat blijkt dus niet te zijn.
Kijk ook op mijn blog www.mousje.nl

Terug naar “Schrijvershoek”