Mag ik nog wel een ouder zijn

Een aantal van ons schrijft graag. Zij delen hier hun column, verhaal of andere schrijfsels.
Mousje
Site Admin

Mag ik nog wel een ouder zijn

Berichtdoor Mousje » Do Dec 03, 2015 11:23 am

3 december 2015

Er is de laatste tijd veel te doen over kindermishandeling. Terecht want kindermishandeling kan gewoon niet. Mishandeling kan sowieso gewoon niet ongeacht of het een kind, volwassene of een dier is. Maar tegelijkertijd vind ik dat we erg doorslaan in alles. Als je een kind voor straf even op haar kamer zet is volgens een spotje al meteen kindermishandeling. Een corrigerende tik wordt gezien als afranseling en schreeuwen om je verstaanbaar te maken of uiting van je emotie is alsof je niks anders doet dan schreeuwen tegen je kinderen en dus feitelijk ook mishandeling. Is dit uit de lucht gegrepen. Nee niet echt. Hier een paar voorbeelden.

Ze zouden eens bij u langs moeten komen!

Femke is een jaar of 3 en gaat met mij mee naar watervrij maken in Breda. Lees hier verder
Kijk ook op mijn blog www.mousje.nl

mama-inge

Re: Mag ik nog wel een ouder zijn

Berichtdoor mama-inge » Do Dec 03, 2015 11:34 am

Pittig.
Maar ik herken wel wat dingen waar ook wij tegen aan lopen.
Helaas krijgen we geen handleiding bij de geboorte van onze kinderen.
We moeten veel zelf uit zoeken met betrekking tot de rugzakjes die onze kinderen hebben.
En hulp is daar zo belangrijk bij, niet dat je veroordeeld word op hoe je met je kind om gaat en wat je kind nodig heeft.

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Do Dec 03, 2015 12:04 pm

bijna iedereen heeft thuis een rugzakje.
Wat een rotverhaal voor alle betrokkenen.
geluk is geloven in geluk

wild flower

Berichtdoor wild flower » Do Dec 03, 2015 5:46 pm

Mousje sommige dingen herken ik wel hoor . Had/heb ook een kind met ADHD ( het komt goed hoor !! ) die ook als klein kind een klungel was .
Heb ook wel in het ziekenhuis gezeten dat we aan een derderangs kruisverhoor werden onderworpen .....
Je gaat je dan inderdaad heel onzeker voelen .
Volgens mij ben jij een hele goede moeder hoor , dus laat niemand je wat anders wijsmaken .
Afbeelding

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Do Dec 03, 2015 6:19 pm

ook al zo moeilijk>wat is een goede moeder?!, krijg je ook geen handleiding voor.
geluk is geloven in geluk

Terug naar “Schrijvershoek”