Vrijheid van meningsuiting?

Een aantal van ons schrijft graag. Zij delen hier hun column, verhaal of andere schrijfsels.
Mousje
Site Admin

Vrijheid van meningsuiting?

Berichtdoor Mousje » Vr Nov 20, 2015 9:28 am

20 november 2015

Vanaf dat de vluchtelingenstroom groter werd, worden we massaal overschreeuwd door een aantal zogenaamde PVV-aanhangers. Onder het mom “vrijheid van meningsuiting” roepen ze.. nee, gillen ze.. dat “grenzen dicht moeten”, “alle vluchtelingen goudzoekers zijn” of dat we “massaal terroristen binnenhalen”. Je hoort ze roepen “Wilders zegt tenminste wat we denken.” Helaas vergeten ze dan gemakshalve dat moeders altijd geleerd heeft, dat je wel alles mag denken, maar fatsoenshalve niet alles mag zeggen. Laat staan dat je dan vuurwerkbommen gaat gooien naar asielzoekers, want dat heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is voor mij hetzelfde als het terroriseren, pesten, treiteren van een groep mensen wat veel verder gaat als waar wij in Nederland voor staan.

“Nederland, het land van duizend meningen” Lees hier verder
Kijk ook op mijn blog www.mousje.nl

wild flower

Re: Vrijheid van meningsuiting?

Berichtdoor wild flower » Vr Nov 20, 2015 9:51 am

Goed artikel ! Ik erger mij ook aan al die mensen die klakkeloos alles aannemen wat Geert Wilders loopt te roeptoeteren !!!
Denk zelf na . Jullie hebben zelf hersens . Natuurlijk zitter er ook gelukzoekers tussen . Dat was altijd al zo . Die worden teruggestuurd/niet toegelaten.
De Syrische vluchtelingen die hier komen hebben ALLES achtergelaten . Hun huis , hun baan , hun land . De bommen vlogen letterlijk om hun oren !!
Al die mensen die denken dat je zomaar even besluit om huis en haard te verlaten zouden eigenlijk even moeten ervaren hoe het daadwerkelijk IS om een vluchteling te zijn . Dat kan . In het Humanity House ( een museum ) in den Haag .
Via een spannende ervaringsreis van ongeveer drie kwartier zie, hoor en beleef je wat het betekent om te moeten overleven in een conflict- of rampgebied en daarna de vlucht en wat ze daar voor moeten doorstaan .
Via een ervaringsreis door het museum wordt het onvoorstelbare voorstelbaar gemaakt. Je kruipt als het ware in de huid van een vluchteling.
Educatie ! ZOooo belangrijk !

http://www.humanityhouse.org/te-zien-te-doen/museum/

https://www.youtube.com/watch?v=w8wxT86PqGU

https://www.youtube.com/watch?v=MLHDHTlS3eI
Afbeelding

Mousje
Site Admin

Berichtdoor Mousje » Za Nov 21, 2015 3:31 pm

Thx WF :)
Kijk ook op mijn blog www.mousje.nl

mama-inge

Berichtdoor mama-inge » Za Nov 21, 2015 4:36 pm

vrijheid van meningsuiting is prima.
Maar sommige mensen zou je echt de mond moeten snoeren.
Wat er soms voor commentaar uit komt en inderdaad vaak worden er dingen gezegd waarvan je weet, dat komt ergens anders vandaan.
Denk na voordat je iets roept.

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Za Nov 21, 2015 5:24 pm

inderdaad mama, maar das niet alleen in de politiek?!
geluk is geloven in geluk

Terug naar “Schrijvershoek”