Sta samen sterk

Een aantal van ons schrijft graag. Zij delen hier hun column, verhaal of andere schrijfsels.
Mousje
Site Admin

Sta samen sterk

Berichtdoor Mousje » Zo Nov 15, 2015 2:21 pm

15 november 2015

Terwijl ik bij Musicals in Concert zit in de Ziggo Dome krijg ik een what’s app binnen van mijn man. Mijn telefoon die gevallen is, is overleden. Het scherm was gescheurd en hij kon hem niet maken. We maken er een geintje om, want het is niet belangrijk als je mag genieten van Nederlands beste musical artiesten. Ik zie een nieuwsbericht van RTL binnenkomen en uit gewoonte tik ik die nog net aan. WTF! Aanslagen in Frankrijk al zeker 40 doden. Even voer ik terug naar januari dit jaar. Charlie Ebdo de aanslagen daar en op een Joodse winkel, ook in Parijs. Nee toch niet weer. Ik laat het mijn vriendin lezen. Snel, want ik wil het niet laten overheersen nu. Straks is vroeg genoeg. Lees hier verder
Kijk ook op mijn blog www.mousje.nl

wild flower

Re: Sta samen sterk

Berichtdoor wild flower » Ma Nov 16, 2015 12:53 pm

Toch maakt het me bang voor de toekomst . Zowel die van ons , als van onze kinderen .
Ook hier . Ahmed Abouthaleb , burgemeester van Rotterdam , roept : ‘Het is tijd om die 40.000 tot 50.000 mensen die zich hebben aangesloten bij IS weg te vagen" .
Ik zou maar geen slapende honden (lees : lone wolfs ) wakker maken als ik hem was .......... :(
Afbeelding

Mousje
Site Admin

Berichtdoor Mousje » Ma Nov 16, 2015 1:01 pm

Iedereen is bang en naait elkaar op.
Maar ze hebben niet in de gaten dat het gevaar niet net binnenkomt of binnen moet komen, maar het gevaar is al hier aangewakkerd door al die eikels die zichzelf PVV aanhang noemt staan te blaten. Dat vind ik veel gevaarlijker.
Hoe meer die roepen en er naar handelen, hoe meer idioten zich aansluiten bij een IS.
Maar je hebt wel gelijk. Het is doodeng.
Kijk ook op mijn blog www.mousje.nl

Petrina

Berichtdoor Petrina » Ma Nov 16, 2015 1:23 pm

We laten ons allemaal opnaaien. Dit duister en donker wat IS kenmerkt zit in ons allemaal.

Je krijgt een beetje mee van de mensen waarmee je omgaat, en soms kan je aan vrienden zien hoe iemand werkelijk is. Dat is echt waar. Als je oren teveel laat hangen naar wat mensen om je heen vertellen raak je kwijt wie jij bent, dat heb ik zelf ervaren, hoe komt dat? Omdat je niet gemaakt bent om aan te passen, om teveel naar anderen te luisteren. Toch heb je een ander nodig.

Heel veel van ons is aangeboren, heel veel dingen die we dagelijks doen hebben we niet geleerd. Denk dan aan eten, drinken, slapen, ademhalen.

Maar er zijn dingen die je moet leren. Leren kan op 5 manier:

1) straffen en belonen
2) onbewust voorbeeld
3) bewust voorbeeld
4) ruimte geven en aanpassen aan het kind
5) prijzen

En dan even kijken naar nummer 2 en 3. Je leert als kind veel door voorbeeld. Nou zijn er heel veel mensen met een heel verkeerd voorbeeld. Gelukkig gaat het vaak goed, maar dit kan een bodem zijn voor gedragsproblemen, niet goed ontwikkelen van geweten, gevoelloos leven.

Daarnaast hebben mensen om je heen invloed, heb je als je opgroeit ook nog eens de verkeerde mensen om je heen, en je hebt al een bodem die niet heel vruchtbaar is. Dan word het nog moeilijker.

Dan moeten we ook nog eens beseffen, hoeveel van onze jeugd, onze mensen, niet kunnen overleven in de wereld van nu. Omdat ze er buiten vallen? Omdat ze het gevoel hebben niet gezien te worden? Omdat er teveel druk is? Omdat de wereld gaat om je prestatie en niet om wie je nu bent?

Dan hebben we een media en game wereld die laat zien, moorden, geweld, kan niet niet gek genoeg. Hoe beter je er in bent hoe meer punten, hoe beter het neer gezet word hoe mooier is het om naar te kijken. Als je iets ziet wat over grenzen gaat qua geweld, en je ziet hoe daarop gereageerd word, dat er mensen zijn die dat mooi vinden, kan je zo ver komen dat je het zelfs normaal gaat vinden om zelf ook zo te reageren. (dit is een onbewust voorbeeld voor kinderen, hoe reageer jij als je kijk naar iets waar geweld in voorkomt)

Dit zijn hele belangrijke dingen, hoe zou jij zijn, je gedragen als je bij die drie punten in kan vullen dat jij je zo voel? Wat is dan het gevaar? Als je bodem, je leefomgeving, de basis van je leven niet vruchtbaar, maar dood is. Dan kan je ook geen leven voortbrengen.

Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat er minder mensen zo ver komen? De voedingsbodem van anderen mensen bewust vullen met dingen van leven. Dingen wat leven brengt:

Liefde, positieve woorden, complimenten, trouw, aandacht, rust, zachtheid, geduld en vul zelf maar aan.

Wat we nu in de wereld zien, is in mijn ogen iets wat wij zelf gevoed hebben. Dit wat er gebeurd is product van keuzes die er gemaakt zijn, over de gehele wereld zie je het.

Het komt niet door IS, IS is maar een gevolg van het werkelijke probleem. Als IS er niet meer is, stel ze worden uitgeroeid komt er wel een nieuw iets van ellende en geweld. Want het probleem los je niet op door IS uit te roeien!
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede!
www.schrijfgelukjes.blogspot.nl

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Nov 16, 2015 1:49 pm

[quote="Petrina"]We laten ons allemaal opnaaien. Dit duister en donker wat IS kenmerkt zit in ons allemaal. [quote="Petrina"]

Dat denk ik niet . Ik geloof niet in de erfzonde , dat alle mensen zondig en dus slecht geboren worden .
Het komt allemaal door de interpretatie van een geloof ....

Ik denk dat de jongeren Imam Yassin Elforkani uit Amsterdam het goed verwoord, door te stellen dat moslims het niet langer kunnen maken om vol te houden dat terreur niets met het islamitische geloof te maken heeft. ,,De keiharde realiteit is dat de aanslagplegers hun daden theologisch legitimeren. We kunnen er niet omheen. We kunnen niet blijven zeggen: dit heeft niets met de islam te maken."
Elforkani roept in de Volkskrant de moslimgemeenschap op de IS-interpretatie van de koran ,,keihard te bestrijden". ,,Vooral ook in kleine kring, als je als ouders met je kinderen spreekt over het geloof, of tijdens gesprekken onderling in koffie- en theehuizen."

Ik denk dat hij gelijk heeft .
Afbeelding

Petrina

Berichtdoor Petrina » Ma Nov 16, 2015 3:56 pm

Ze hebben ook alle protestanten uit willen roeien, de ketters van weleer. Ze hebben ook de katholieken uit willen roeien. En de heksen.

Lost het iets op?

Het zit niet in geloof, geloof word enkel gebruikt als dekmantel. Er zijn genoeg moslims die zich hiervan distantiëren! Het zit in de mens. Dat moeten we allemaal in gaan zien. Dan alleen kan er wereldwijd iets gaan veranderen.
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede!
www.schrijfgelukjes.blogspot.nl

Terug naar “Schrijvershoek”