Secret sister

Een aantal van ons schrijft graag. Zij delen hier hun column, verhaal of andere schrijfsels.
Petrina

Secret sister

Berichtdoor Petrina » Zo Jun 21, 2015 2:04 pm

Bij mij in de gemeente deed ik mee aan een project, dat heet secret sisters. Hierbij vullen alle vrouwen, die meewillen doen, een formulier in. Wie ben je, wat speelt er in je leven, wat zijn je hobby's etc.. Al die formulieren gingen in een bak en werden weer uitgedeeld. Iedereen kreeg een formulier van een vrouw die mee deed (wij zijn ondertussen als zussen met elkaar). Voor degene waarvan jij het formulier had ging je bidden, bemoedigen, koffie drinken, en een kleinigheidje cadeau geven. Maar allemaal zo, dat de ander er niet achter komt dat jij haar secret sister bent.

Zooo gaaf!

Nu was gisteren de onthulling en de organisatoren hebben aan mij gevraagd of ik een gedicht wilde schrijven.
Die wil ik graag met jullie delen:

Wat
is het
bijzonder om te
weten dat ergens iemand
bid

Bid
speciaal voor
jou zonder te
weten wie dit is
verbonden

Wil je meer lezen van dit gedicht, lees dan op mijn blog: schrijfgelukjes.blogspot.nl
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede!
www.schrijfgelukjes.blogspot.nl

Renate

Re: Secret sister

Berichtdoor Renate » Zo Jun 21, 2015 5:13 pm

Hoe kan je nou met iemand koffie drinken zonder dat je prijs geeft dat je haar secret sister bent?
Afbeelding

Petrina

Berichtdoor Petrina » Zo Jun 21, 2015 6:14 pm

Omdat we vaker bij elkaar koffie drinken. Daardoor wist je niet of het nou je secret sister is of dat het is omdat ze van je houden

Bij ons in de gemeente is een hele hechte band. Zijn we er echt voor elkaar, helpen we elkaar, genieten we met elkaar. We delen met elkaar. Wij zijn echt een familie. De vrouwen uit mijn gemeente zijn echt als zussen. We houden van elkaar. Wat we ook doen, wie we ook zijn, iedereen hoort erbij. Echt geweldig!

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Zo Jun 21, 2015 7:38 pm

met gemeente bedoel je van jouw kerk? Daarbuiten zijn geen zussen?
geluk is geloven in geluk

wild flower

Berichtdoor wild flower » Zo Jun 21, 2015 7:56 pm

Ik vind het wel een lief idee . Doen ze ook vaak in Methodisten kerken toch ?
Afbeelding
" El arte de vivir consiste en aprender a bailar en la lluvia en vez de esparar el sol."

Petrina

Berichtdoor Petrina » Ma Jun 22, 2015 8:49 am

De mensen die aangesloten zijn, de mensen die bij ons in de gemeente komen, al is het maar 1 keer, dat voelt als familie. We delen namelijk onze Vader. Maar inderdaad, de mensen daarbuiten zie ik ook als broer en zussen. Alleen doordat ze bij ons komen kan ik meer met de band doen. Is het net wat makkelijker verbinding leggen zeg maar.

Wij zijn wel een praktische kerk, niet alleen luisteren, maar ook gewoon doen. Daar ben ik blij om want ik krijg kippevel van hypocriet leven. Wel luisteren, wel beloven en niet waarmaken en het dan ook nog goed praten. Brrrrr

Terug naar “Schrijvershoek”