Dierenleed erger straffen !!

Nieuws en nieuwtjes zijn of persberichten krant en TV met een hoog en lage nieuwswaarde
boterbloempje 1

Re: Dierenleed erger straffen !!

Berichtdoor boterbloempje 1 » Vr Dec 16, 2016 12:37 pm

Zo zie je maar boontje komt om zijn loontje!

Alie M

Berichtdoor Alie M » Vr Dec 16, 2016 12:55 pm

Reactie op de foto, de adel neemt ze mee naar huis en legt de huid voor de open haard,
maar een foto is natuurlijk confronterend, ach als hij dat leuk vind , prima hoor,

In reactie op kerststal dieren staan graag bijelkaar,
hier zijn hele weilanden vol dieren , maar ze staan altijd hutje bij mutje,
en op Zorgvrij staan de schapen in de lammetjes tijd helemaal klein ,
en er wordt altijd met dieren gesleept hoor,
koe van de ene naar de andere boer of naar de slacht,
dan ga ik liever in de kerststal staan als geit en schaap!

T ziet er prachtig uit die kerststal en die mensen staan toch ook in de stal!
, en ik, ben niet meer zo van de meningen ik merk dat ik oud begin te worden ;)
Ik heb nog geen ganzenbitterbal gegeten , die worden hier afgeschoten
Reetjes bij de vleet, ook 2500 afgeschoten,
maar een reebout heb ik nog niet op,
Wel een konijn , voor het eerst van mijn leven vond ik het niet erg om Flappie te eten, zalig
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Vr Jan 06, 2017 9:43 pm

RIP Tilly : :cry:

De orka uit de documentaire Blackfish is vrijdag in SeaWorld Orlando overleden. Zijn leven vormde de rode draad in de prijswinnende film.

Het is nog onbekend waaraan de 36-jarige orka is overleden, melden verschillende Amerikaanse media. Wel kampte de orka, die Tilikum heet, met een bacteriële infectie.

In de documentaire Blackfish wordt getoond hoe de orka’s worden mishandeld in de Sea World-parken. Het park heeft daarna beloofd in 2017 met de omstreden shows te stoppen.

Tilikum vergaarde bekendheid nadat hij in 2010 een trainer in SeaWorld Orlando doodde. Hij was ook betrokken bij twee andere sterfgevallen: in 1981 overleed een trainer na een incident tijdens een show, in 1991 overleed een insluiper na sluitingstijd.

De orka is op tweejarige leeftijd in het wild gevangen in de buurt van IJsland. Hij is daarna een jaar in een kleine tank opgevangen, waarna hij de rest van zijn leven in verschillende zee-aquaria verbleef.

In een reactie laat dierenrechtenorganisatie PETA weten te hopen dat Tilikum de laatste orka is die in gevangenschap sterft.

"SeaWorld’s aankondiging dat het een eind ging maken aan het orka-fokprogramma kwam te laat voor Tilikum. Vanaf het moment dat hij van familie werd gestolen, was zijn leven tragisch en gevuld met pijn, net als de levens van dieren die nog steeds gedwongen worden om in SeaWorld tanks te leven."

Afbeelding
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Za Jan 14, 2017 4:54 pm

Afbeelding
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Za Jan 14, 2017 5:56 pm

wild flower schreef:Afbeelding

Ja zeker weten, en een goede coupe van de trimmer mag ook!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Vr Mar 24, 2017 2:03 pm

Dierenwelzijnsorganisatie Animal Rights meldt ernstige misstanden in een varkensslachthuis in Tielt, in België. Varkens werden door medewerkers geslagen, geschopt en aan de oren voortgetrokken. Dieren die na het transport niet meer in staat zijn te lopen, werden met kettingen rond de poten uit de vrachtwagen gesleept, zegt Animal Rights.

Ook overtrad het slachthuis de voedselregels. Dieren die dood bij het slachthuis aankwamen, werden alsnog geslacht. Dat is verboden. Bovendien sneden werknemers de oormerken van de levende varkens weg, om hun buitenlandse herkomst te verdoezelen. Het slachthuis omzeilde daarmee de exportwetgeving.

Erg hoor :( :o :shock: :?
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Vr Mar 24, 2017 2:28 pm

wild flower schreef:Dierenwelzijnsorganisatie Animal Rights meldt ernstige misstanden in een varkensslachthuis in Tielt, in België. Varkens werden door medewerkers geslagen, geschopt en aan de oren voortgetrokken. Dieren die na het transport niet meer in staat zijn te lopen, werden met kettingen rond de poten uit de vrachtwagen gesleept, zegt Animal Rights.

Ook overtrad het slachthuis de voedselregels. Dieren die dood bij het slachthuis aankwamen, werden alsnog geslacht. Dat is verboden. Bovendien sneden werknemers de oormerken van de levende varkens weg, om hun buitenlandse herkomst te verdoezelen. Het slachthuis omzeilde daarmee de exportwetgeving.

Erg hoor :( :o :shock: :?

Die Belgen die rossen 'm ook maar hè? Een paar jaar terug met die paardenschandalen. Diervriendelijkheid is ver te zoeken! :cry:
Slachthuizen moeten standaard gecontroleerd worden, vind ik en bij misstanden moet de boel sluiten! :twisted:
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Jul 17, 2017 9:23 am

UITDAM - Een onbekende man heeft gisteravond zijn hond achtergelaten aan de Rijperweg in Uitdam. Omwonenden Johan en Liesbeth Lammes-Hopman zagen hoe hij de pitbull met een touw aan het hek vastmaakte. "We zijn er snel op afgegaan, maar toen was er geen spoor meer te bekennen van de eigenaar."

Het stel heeft een schapenhouderij en was gisteravond rond 20.00 uur aan het werk op het land. "Op een gegeven moment zien we een klein, donkergrijs autootje aankomen", vertelt Liesbeth aan NH Nieuws. "We waren op dat moment zo'n vier- à vijfhonderd meter verderop, maar ik dacht aan het postuur te zien dat het om een man ging."

Verdachte situatie
Even laten zien Liesbeth en haar man dat er een hond uit de auto wordt gehaald. De alarmbellen gaan nog niet meteen rinkelen, maar als de man met een lang touw bij het hek bezig is, wordt de situatie toch verdacht. "We zijn er toen toch maar op af gegaan, maar we moesten natuurlijk nog best een afstand overbruggen."

Als het stel bij het hek komt, is er van de eigenaar geen spoor meer te bekennen. "We zagen alleen nog z'n autootje richting Amsterdam gaan, maar de hond was moederziel alleen. Heel erg sneu voor het beestje."

Afbeelding

De schapenhouders ontfermen zich over het dier en nemen hem mee naar binnen, waar ze de politie bellen. "Het was een heel lieve hond en in goede conditie. De dierenambulance is 'm na een paar uurtjes op komen halen. We hadden hem graag willen adopteren, maar dat gaat helaas niet met de schapen."

Getuigen
De politie is een onderzoek gestart en roept getuigen, of mensen die de hond herkennen, op om zich te melden. Dat kan via 0900-8844, maar ook via de Dierenambulance Purmerend op het telefoonnummer 0299-432338.

Over het motief van de eigenaar is nog niks bekend.

bron : NH-nieuws ( http://www.nhnieuws.nl/nieuws/209190/Ho ... in-weiland )

Ik hoop dat ze de eigenaar opsporen en zo'n hoge boete geven dat hij van z'n langzalzeleven nooit meer op vakantie kan gaan :evil:
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Jul 17, 2017 5:38 pm

Wat heb je toch een rare mensen, je kunt zo n hond toch gewoon in de krant zetten als je er van af wilt, raaaaaaaaaaar!
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Jul 17, 2017 5:39 pm

Alie M schreef:
wild flower schreef:Afbeelding

Ja zeker weten, en een goede coupe van de trimmer mag ook!

ik neem m even mee naar beneden!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Za Nov 25, 2017 4:12 pm

Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Nederlanders kiezen steeds vaker voor een buitenlandse zwerfhond. In 2016 zijn in totaal 12.608 honden geïmporteerd via zwerfdierstichtingen, een stijging van ruim 11 procent ten opzichte van 2015. Dit blijkt uit cijfers van Stray Animal Foundation Platform (SAFP), een belangenorganisatie voor zwerfdieren.

Jaarlijks worden in Nederland 150.000 honden aangeschaft. Maar Nederlandse asiels kunnen de vraag niet aan, zij krijgen jaarlijks ongeveer 5.000 honden binnen. De buitenlandse zwerfhond is de ideale oplossing voor dit probleem.
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Za Nov 25, 2017 4:31 pm

wild flower schreef:Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Nederlanders kiezen steeds vaker voor een buitenlandse zwerfhond. In 2016 zijn in totaal 12.608 honden geïmporteerd via zwerfdierstichtingen, een stijging van ruim 11 procent ten opzichte van 2015. Dit blijkt uit cijfers van Stray Animal Foundation Platform (SAFP), een belangenorganisatie voor zwerfdieren.

Jaarlijks worden in Nederland 150.000 honden aangeschaft. Maar Nederlandse asiels kunnen de vraag niet aan, zij krijgen jaarlijks ongeveer 5.000 honden binnen. De buitenlandse zwerfhond is de ideale oplossing voor dit probleem.

Ik geloof er niks van dat de asiels de vraag niet aan kunnen! Ze zitten nog steeds overvol! :roll:
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Za Nov 25, 2017 4:32 pm

Renate schreef:

Ik geloof er niks van dat de asiels de vraag niet aan kunnen! Ze zitten nog steeds overvol! :roll:

Bij ons asiel ( buurmeisje heeft er een maatschappelijke stage gelopen ) is wel heel veel verloop . Er worden veel honden herplaatst ( gelukkig :D ) .
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Za Nov 25, 2017 4:47 pm

wild flower schreef:
Renate schreef:

Bij ons asiel ( buurmeisje heeft er een maatschappelijke stage gelopen ) is wel heel veel verloop . Er worden veel honden herplaatst ( gelukkig :D ) .

Gelukkig maar! Maar er worden er dus ook veel gebracht? Ene hondje er in andere hondje er uit! Het is toch geen bibliotheek?
Ik kan ook niet zeggen dat het invoeren van zwerfhonden uit het buitenland slecht is maar het voelt tegenstrijdig. In mijn beleving moet er veel zorgvuldiger met (asiel/zwerf)honden worden omgegaan. Ook in de landen waar de zwerfhonden vandaan komen. In Griekenland, Spanje, en veel oostbloklanden zijn honden niks waard. Er wordt geen geld uitgegeven voor medische verzorging of sterilisatie. Als een beest geld moet kosten zetten ze hem op straat. Honden op straat fokken maar an! Er zijn veel te veel honden (en katten). Hier moet aan de bron ingegrepen worden!

Het in Europa diep droef triest gesteld met de hondenpopulatie. Stoppen met fokken! Zal een hoop leed kunnen voorkomen! :ugeek:

Zow, nu wel weer genoeg gezegd en gezwegen!
Afbeelding

Terug naar “Nieuws en nieuwtjes”