Dierenleed

Nieuws en nieuwtjes zijn of persberichten krant en TV met een hoog en lage nieuwswaarde
meisie59

Re: Dierenleed erger straffen !!

Berichtdoor meisie59 » Za Jul 18, 2015 6:12 pm

Het mooiste zou zijn dat de brave man nooit geen dieren meer kan hebben. Maar dat gaat nu eenmaal niet. Heel erg triest voor die dieren. Dat was altijd mijn grootste zorg toen ik nog een heel huis vol beesten had.
Ik zeg wat ik doe, en doe wat ik zeg. :)

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Za Jul 18, 2015 6:25 pm

das toch geen straf>scheelt hem nog een hoop geld ook!
geluk is geloven in geluk

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Jul 20, 2015 4:08 pm

Opnieuw is er ophef ontstaan over het welzijn van dieren van het Duitse Circus Renz Berlin. Het circus reist momenteel rond met een aantal verwaarloosde paarden.
Afgelopen week stond het circus in Den Haag. Het viel verschillende bezoekers op dat de circuspaarden er slecht aan toe waren. Volgens getuige Ilse van Beest waren de dieren vastgebonden in de volle zon en hadden ze geen drinkwater. Ook waren hun hoeven slecht verzorgd, wat bij paarden kan leiden tot kreupelheid. Van Beest heeft bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) melding gedaan van de verwaarlozing.

Afbeelding

In juni ontstond er ophef over het circus nadat er beelden op internet verschenen van een medewerker die een olifant hardhandig behandelde in Wilnis. De man in kwestie werd even later ontslagen.

Het circus reist de komende weken van Den Haag naar Westkapelle en Vrouwenpolder in de provincie Zeeland.

bron: Telegraaf
Laatst gewijzigd door wild flower op Ma Jul 20, 2015 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
" El arte de vivir consiste en aprender a bailar en la lluvia en vez de esparar el sol."

Renate

Berichtdoor Renate » Ma Jul 20, 2015 4:57 pm

wild flower schreef:Opnieuw is er ophef ontstaan over het welzijn van dieren van het Duitse Circus Renz Berlin. Het circus reist momenteel rond met een aantal verwaarloosde paarden.
Afgelopen week stond het circus in Den Haag. Het viel verschillende bezoekers op dat de circuspaarden er slecht aan toe waren. Volgens getuige Ilse van Beest waren de dieren vastgebonden in de volle zon en hadden ze geen drinkwater. Ook waren hun hoeven slecht verzorgd, wat bij paarden kan leiden tot kreupelheid. Van Beest heeft bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) melding gedaan van de verwaarlozing.

Afbeelding Afbeelding

In juni ontstond er ophef over het circus nadat er beelden op internet verschenen van een medewerker die een olifant hardhandig behandelde in Wilnis. De man in kwestie werd even later ontslagen.

Het circus reist de komende weken van Den Haag naar Westkapelle en Vrouwenpolder in de provincie Zeeland.

bron: Telegraaf

Hoe is het mogelijk! Het is hun broodwinning, hun visitekaartje! Zijn die hoeven écht van een circuspaard? Zo kan die zich toch niet in de piste vertonen? Waarom dan niet eerder klachten? Die hoeven zijn ook niet in één nacht zo ontstaan! :x
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Jul 20, 2015 6:55 pm

Laat de dieren niet schieten, teken het ( burger ) initiatief!

Jaarlijks worden ruim 1 miljoen dieren doodgeschoten voor de lol van een kleine groep hobbyjagers. Laat de dieren niet schieten, teken het burgerinitiatief ‘Stop de hobbyjacht’

http://www.stopdehobbyjacht.nl/

Afbeelding

bron : http://www.partijvoordedieren.nl
Afbeelding
" El arte de vivir consiste en aprender a bailar en la lluvia en vez de esparar el sol."

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Jul 20, 2015 7:04 pm

De Universiteit Maastricht is deze maand definitief gestopt met het gebruik van honden als proefdieren :)
De protesten tegen de proeven waren zo fel, dat de universiteit vreesde voor de veiligheid van de dieren en hun verzorgers.

Afbeelding

De wetenschappers gebruikten de labradors voor onderzoek naar de effectiviteit van pacemakers.
Zo wilden ze ontdekken waar het hart het best kan worden gestimuleerd.
Dat onderzoek is nu stopgezet.

Universiteit Maastricht gaat wel door met de proeven met andere dieren :(
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Ma Jul 20, 2015 7:44 pm

wild flower schreef:Laat de dieren niet schieten, teken het ( burger ) initiatief!

Jaarlijks worden ruim 1 miljoen dieren doodgeschoten voor de lol van een kleine groep hobbyjagers. Laat de dieren niet schieten, teken het burgerinitiatief ‘Stop de hobbyjacht’

Afbeelding

Op zich wel goed maar ik denk dat ze het beter via Petities.nl hadden kunnen laten lopen. Dan kan er makkelijker digitaal gestemd worden. Daar staat ook een petitie om het zwanendriften te stoppen! Ik heb getekend! Wie tekent er nog meer? :)

http://petities.nl/petitie/stop-zwanendrifters-nu
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Wo Jul 22, 2015 10:37 am

Renate schreef:
wild flower schreef:Laat de dieren niet schieten, teken het ( burger ) initiatief!

Afbeelding

Op zich wel goed maar ik denk dat ze het beter via Petities.nl hadden kunnen laten lopen. Dan kan er makkelijker digitaal gestemd worden. Daar staat ook een petitie om het zwanendriften te stoppen! Ik heb getekend! Wie tekent er nog meer? :)

http://petities.nl/petitie/stop-zwanendrifters-nu

Ik had een tijdje geleden al getekend :D
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Wo Jul 22, 2015 10:39 am

Een 17-jarige jongen is op heterdaad betrapt toen hij in een stal in Bergschenhoek een shetlandpony aan het verkachten was.
De eigenaren van pony Franca hadden al een tijdje het idee dat er iets niet in orde was met het dier en dat er al een paar keer iemand in de stal was geweest.
Daarom besloten ze een camera op te hangen, waarop de perverse praktijken van de jonge dierenverkrachter haarfijn werden vastgelegd. Daarop werd de politie ingeschakeld en is de jongen aangehouden.

Wat heb je toch een zieke figuren . Bah Afbeelding
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Wo Jul 22, 2015 11:40 am

wild flower schreef:Een 17-jarige jongen is op heterdaad betrapt toen hij in een stal in Bergschenhoek een shetlandpony aan het verkachten was.
De eigenaren van pony Franca hadden al een tijdje het idee dat er iets niet in orde was met het dier en dat er al een paar keer iemand in de stal was geweest.
Daarom besloten ze een camera op te hangen, waarop de perverse praktijken van de jonge dierenverkrachter haarfijn werden vastgelegd. Daarop werd de politie ingeschakeld en is de jongen aangehouden.

Wat heb je toch een zieke figuren . Bah Afbeelding

Goed dat ze hem opgepakt hebben! En er lopen er nog veel meer rond, weet ik! :o
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Wo Jul 22, 2015 2:10 pm

En ja hoor , weer eentje :(

De politie in Middelburg heeft dinsdagmiddag een hond uit een snikhete auto bevrijd. De hond zat al zeker anderhalf uur zonder water en half in de zon in de Duitse auto. De hond reageerde nauwelijks meer, de politie sloeg daarom een ruitje in.
Tegen de eigenaar, een 51-jarige vrouw uit Duitsland, is proces-verbaal opgemaakt, meldt de politie woensdag.
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Do Jul 23, 2015 3:48 pm

Een tragisch einde voor de polderwolf. Het dier dat in maart Nederland nog op stelten zette, is op 15 april langs de Duitse A7 doodgereden door een vrachtwagen.
Het kadaver werd aangetroffen langs de snelweg bij het plaatsje Berkhof, ten noorden van Hannover. Volgens natuurbericht.nl blijkt uit DNA-onderzoek dat het gaat om de polderwolf.
Experts vreesden al voor het leven van de wolf. Door zijn weinig schuwe gedrag liep het dier een bijzonder groot risico aangereden te worden.

Stomme vrachtwagen :( :(
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Do Jul 23, 2015 5:11 pm

Ook de tandwolf wordt bedreigd! :shock:
Hoewel veel kinderen de tandwolf recentelijk nog koesterden proberen hun ouders de tandwolf bruut te verslaan! :cry:
Met houten staken en stukken touw proberen ze de tandwolf uit te bannen. Daarna wissen ze de sporen uit met een borsteltje en een speciale pasta! :x
Ik vind het schandalig! :evil:
En jij?
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Do Jul 23, 2015 5:17 pm

Renate schreef:Ook de tandwolf wordt bedreigd! :shock:
Hoewel veel kinderen de tandwolf recentelijk nog koesterden proberen hun ouders de tandwolf bruut te verslaan! :cry:
Met houten staken en stukken touw proberen ze de tandwolf uit te bannen. Daarna wissen ze de sporen uit met een borsteltje en een speciale pasta! :x
En jij?

Ik niet . Van mij mag de tandwolf uitgeroeid worden :twisted:

Afbeelding
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Do Jul 23, 2015 5:37 pm

wild flower schreef:
Renate schreef:Ook de tandwolf wordt bedreigd! :shock:
En jij?

Ik niet . Van mij mag de tandwolf uitgeroeid worden :twisted:

Afbeelding

Hè wat bruut! Hahaha! :lol: :lol:
Afbeelding

Terug naar “Nieuws en nieuwtjes”