Wat viel jullie op in het nieuws ?

Nieuws en nieuwtjes zijn of persberichten krant en TV met een hoog en lage nieuwswaarde
boterbloempje 1

Re: Wat viel jullie op in het nieuws ?

Berichtdoor boterbloempje 1 » Za Dec 30, 2017 2:51 pm

wild flower schreef:Bij een woningbrand in Emmen zijn zaterdagochtend vroeg twee kleine kinderen om het leven gekomen. Dat meldt de politie Drenthe. De slachtoffertjes zijn een 6-jarige jongen en zijn zusje van vijf.
De ouders van de twee kinderen konden de woning ontvluchten en zijn naar het ziekenhuis vervoerd. Hun toestand is niet levensbedreigend, meldt de politie Drenthe. Ook de gezinshond heeft de brand niet overleefd.

O wat vreselijk allemaal . Dat arme gezin :o :shock: :cry:

Here toch wat zullen die mensen zich schuldig voelen...

wild flower

Berichtdoor wild flower » Za Dec 30, 2017 4:36 pm

Mensen niet zo hard oordelen . Jullie weten niet hoe het precies gegaan is . De kerstboom stond in de brand . En de kinderen hadden geen schijn van kans .

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1486669 ... n-van-kans
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Za Dec 30, 2017 5:07 pm

En ja hoor , de eerste vuurwerke-dode is alweer een feit

In Swifterbant in de provincie Flevoland is zaterdagmiddag een dode gevallen door vuurwerk. Het gaat om een man, meldt de politie.

Het incident deed zich voor in een woonwijk in het dorp. Bij het voorval zijn ook twee kinderen zijn uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht. Zij worden daar gecontroleerd op gehoorbeschadiging.

Over de identiteit van het slachtoffer en de precieze toedracht is nog niks bekend.

Verschillende personen waren ooggetuige van incident. Zij zijn opgevangen, meldt de politie. De straat waar het incident plaatsvond, is afgezet.
Afbeelding

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Za Dec 30, 2017 5:11 pm

ik vond me niet hard oordelen, ik had op dat moment alleen jouw verhaal, WF, en nog niks van de Telegraaf gelezen over de brand in Emmen.

Vuurwerk,zo stom om nu al dit te doen én sowieso stom.
geluk is geloven in geluk

Renate

Berichtdoor Renate » Za Dec 30, 2017 7:09 pm

Alie M schreef:
wild flower schreef:Bij een woningbrand in Emmen zijn zaterdagochtend vroeg twee kleine kinderen om het leven gekomen. Dat meldt de politie Drenthe. De slachtoffertjes zijn een 6-jarige jongen en zijn zusje van vijf.
De ouders van de twee kinderen konden de woning ontvluchten en zijn naar het ziekenhuis vervoerd. Hun toestand is niet levensbedreigend, meldt de politie Drenthe. Ook de gezinshond heeft de brand niet overleefd.

O wat vreselijk allemaal . Dat arme gezin :o :shock: :cry:

De vader en moeder hadden eerst kids en hond moeten redden, in wat voor maatschappij leven we eigelijk!

Dat vind ik ook...

wild flower schreef:Mensen niet zo hard oordelen . Jullie weten niet hoe het precies gegaan is . De kerstboom stond in de brand . En de kinderen hadden geen schijn van kans .

Dat de kinderen geen schijn van kans hadden is een uitspraak van de buurman. Ik denk dat er altijd kans is. Maar de grootste fout (of pech hoe je het noemen wilt) is dat de voordeur opengedaan werd én de tuindeuren ingetrapt werden. Op dat moment heb je van het huis een schoorsteen gemaakt!
Dat maakt het een fatale samenloop van omstandigheden.

Als het mij zou overkomen zou ik altijd proberen om mijn kinderen te redden. Ik zal niet met lege handen in de tuin staan zonder dat ik zelf ook zwartgeblakerd ben.

Ik neem niemand iets kwalijk want ik neem aan dat ze hun kinderen en hond niet hadden willen verliezen. Ook de buren wisten van elkaar waarschijnlijk niet dat ze en de tuindeuren én de voordeur openden en zo een inferno onketenden.

Een cursusje bedrijfshulpverlening besteedt uitgebreid aandacht aan brand en de verschillende soorten branden en hoe ze aan te pakken en jezelf, mens en dier in veiligheid te brengen. Ik moet zeggen; ik heb er veel van opgestoken!

Maar ook als geen BHV gedaan hebt kun je je inleven in situaties bij jou thuis. Je kunt situaties verzinnen als het bijvoorbeeld jou zou overkomen. Het voorbeeld van hierboven:
Maan jezelf tot kalmte en denk na. (niet te lang natuurlijk! :lol: )
Kun je het blussen? Met welke middelen? Vraag jezelf af: heb je brandblussers of blusdekens in huis?
Bedenk hoe je vluchtweg zou zijn en probeer hem uit. Neem de tijd op. Hoe lang doe je er over? En als je een kind in je armen hebt?
Bedenk van te voren: hou ramen en deuren gesloten om het vuur geen zuurstof te geven.

Bedenk gewoon wat je zou kunnen doen of hoe te handelen en probeer het zoveel mogelijk uit. Als het slechtste moment daar is en je hebt brand in je huis of op je werk of waar je ook bent dan heb jij al van te voren bedacht hoe je het aan kan pakken. Dan ben jij tenminste voorbereid!

Nog een laatste tip mocht het ooit zover komen: Roep om hulp en 112 (laten) bellen!

Afbeelding
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Za Dec 30, 2017 7:54 pm

Goede reactie Renate, zo is het ,
Maar niet iedereen heeft een ervaring met Erfprins , branden blussen enz enz ,
Maar ik zeg ........ je gaat eerst door het vuur voordat je kinderen doodgaan,

Ik hard oordelen , ikke ech niet ik ben een watje!
Maar ik laat wel mijn leven voor mijn kinderen!
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Za Dec 30, 2017 8:03 pm

wild flower schreef:Mensen niet zo hard oordelen . Jullie weten niet hoe het precies gegaan is . De kerstboom stond in de brand . En de kinderen hadden geen schijn van kans .

Je houd ramen deuren dicht päkt je dekbed van het bed en loopt achter het dekbed naar de boom, je wikkeld de boom erin tot het vuur is gedoofd
daarna doe je voorzichtig het raam op en gooit de boom eruit met schreeuwen van onderen!
Je kinderen breng je naar buiten en je dieren.
Dan denk je aan jezelf!

Zo ook vlam in de pan , groot deksel op de pan, gas uit en raam dicht!

Ik zeg maar niks ,,,,,,,,, :evil: De vrouw zei nog dat de kerstboom in brand stond.”
Afbeelding

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Za Dec 30, 2017 8:18 pm

ik denk dat deze mensen helemaal van het padje waren., anders waren ze heus wel naar binnen gegaan.
En wíj als buitenstaanders kunnen wel oordelen, maar ze waren zoals zoveel buitenlanders, wat brand e.d. betreft niet op de hoogte van al deze "oplossingen", denk.

Zijn ze bij jullie ook al zoveel bezig met vuurwerk?
geluk is geloven in geluk

Alie M

Berichtdoor Alie M » Za Dec 30, 2017 8:19 pm

ons Ien schreef:ik denk dat deze mensen helemaal van het padje waren., anders waren ze heus wel naar binnen gegaan.
En wíj als buitenstaanders kunnen wel oordelen, maar ze waren zoals zoveel buitenlanders, wat brand e.d. betreft niet op de hoogte van al deze "oplossingen", denk.

Zijn ze bij jullie ook al zoveel bezig met vuurwerk?

ja bommen en er zijn al 28 klachten binnen dit heel dichtbij mijn huis, ik zou dat nooit doen je weet het toch!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Zo Dec 31, 2017 10:21 am

Wie had gehoopt op een koude of witte oudjaarsnacht, wordt helaas flink teleurgesteld.
Het is koud noch wit.
Op het poedersuiker op je oliebollen na, valt er geen sneeuw.
Sterker nog: het wordt zelfs een hele natte jaarwisseling.
Tijdens de jaarwisseling trekken buien over het land.
De kans op regen tijdens het vuurwerk is 60 procent in de kustprovincies en 75 procent in het oosten.
In het hele land staat een stevige zuidwestenwind, die aan zee hard kan zijn.
De temperatuur ligt tussen 8 en 10 graden, een stuk hoger dan in een normale januarinacht (-1 tot +2 graden).
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Zo Dec 31, 2017 10:24 am

Hadden jullie dat op het journaal gezien hoeveel mensen aan vuurwerk uitgeven ?
Er was een droeftoeter die met trots stond te vertellen dat hij net voor 1700 euro aan vuurwerk had gekocht.
Wat een idioot zeg . Nog in geen 1700 jaar ! Sterker nog , ik geef geen cent uit aan vuurwerk . Vind het zonde van mijn geld.
En jullie ?
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Zo Dec 31, 2017 12:55 pm

Wij hebben altijd vuurwerk gekocht , leuk
,maar toen dat belgische vuurwerk hier heen werdt gebracht en ze voor 500 gulden per huis hier afstaken ,
zijn we gestaakt, duizend bommen en granaten en dan die matten,

en wij met pffffft en paf nederlands goedgekeurd hihihi!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Zo Dec 31, 2017 2:18 pm

Een 46-jarige man uit Zoetermeer is gisteravond met zijn zoontje van 4 voor de trein gesprongen. Geen van beide overleefden dat. De twee verbleven op een bungalowpark in het Twentse Haarle. Om half tien ‘s avonds kreeg de politie een melding van een mogelijke zelfdoding op het spoor aan de Oude Deventerweg. Enkele minuten later kwam er een melding van een vermissing van een man en zijn zoon vanuit een vakantiewoning op een bungalowpark in de omgeving.

Agenten hebben de familie op het bungalowpark opgevangen.

Akelige lafaard !!! Spring dan alleen , maar neem niet een onschuldig kind zijn leven af :shock: :? :( :cry:
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Zo Dec 31, 2017 2:23 pm

wild flower schreef:Een 46-jarige man uit Zoetermeer is gisteravond met zijn zoontje van 4 voor de trein gesprongen. Geen van beide overleefden dat. De twee verbleven op een bungalowpark in het Twentse Haarle. Om half tien ‘s avonds kreeg de politie een melding van een mogelijke zelfdoding op het spoor aan de Oude Deventerweg. Enkele minuten later kwam er een melding van een vermissing van een man en zijn zoon vanuit een vakantiewoning op een bungalowpark in de omgeving.

Akelige lafaard !!! Spring dan alleen , maar neem niet een onschuldig kind zijn leven af :shock: :? :( :cry:

Bah! Afschuwelijk! De eikel! :o :evil: :twisted: :cry:
Afbeelding

Lookotje

Berichtdoor Lookotje » Zo Dec 31, 2017 9:52 pm

Renate schreef:
wild flower schreef:Een 46-jarige man uit Zoetermeer is gisteravond met zijn zoontje van 4 voor de trein gesprongen. Geen van beide overleefden dat. De twee verbleven op een bungalowpark in het Twentse Haarle. Om half tien ‘s avonds kreeg de politie een melding van een mogelijke zelfdoding op het spoor aan de Oude Deventerweg. Enkele minuten later kwam er een melding van een vermissing van een man en zijn zoon vanuit een vakantiewoning op een bungalowpark in de omgeving.

Bah! Afschuwelijk! De eikel! :o :evil: :twisted: :cry:

heb er wat over gehoord. krijg er nu alweer kippenvel van :D :D
Afbeelding

Terug naar “Nieuws en nieuwtjes”