Wat viel jullie op in het nieuws ?

Nieuws en nieuwtjes zijn of persberichten krant en TV met een hoog en lage nieuwswaarde
Alie M

Re: Wat viel jullie op in het nieuws ?

Berichtdoor Alie M » Ma Jan 15, 2018 4:39 pm

Er is te weinig hulp, t is ook een zwaar beroep,
Ik hoop ook dat Samantha er weer boven komt!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Di Jan 16, 2018 5:42 pm

Vorig jaar hebben bijna 2000 slachtoffers zich gemeld bij de Nederlandse politie nadat ze waren opgelicht door internetcriminelen die zich voordeden als medewerkers van de Microsoft-helpdesk. In 2016 waren zo'n 1100 mensen de dupe van deze oplichtingspraktijk. De slachtoffers zijn afgelopen jaar voor in totaal bijna 7 miljoen euro bestolen.

De afgelopen weken springen twee slachtoffers eruit die respectievelijk voor 38.000 en 98.000 euro zijn opgelicht. Het merendeel van de benadeelden, 70 procent, is boven de 50 jaar.

bron : NOS nieuws en Telegraaf.

Ik ben ook al zo vaak gebeld door " Microsoft " . Meestal spreken ze slecht Engels met een Idiaas/Pakistaans accent .
Soms hang ik gelijk op . Soms doe ik alsof ik geen Engels spreek . Soms zeg ik dat ik een Macbook heb . En soms zeg ik : you are a bad person and karma will get you :lol:
Afbeelding
" El arte de vivir consiste en aprender a bailar en la lluvia en vez de esperar el sol."

Alie M

Berichtdoor Alie M » Di Jan 16, 2018 7:04 pm

ha ha ha :lol: goed zo!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Wo Jan 17, 2018 9:26 am

Barbie heeft te veel drugs genomen ? ( doe je toch niet met 2 kleine kids ? )

Trump is 100 % lichamelijk en geestelijk gezond verklaard door zijn arts ( yeah right :? :lol: ).

Het KNMI heeft voor het hele land code geel afgekondigd voor woensdag. Slecht weer door hagelbuien.
Morgen steekt langs de westkust in de ochtend een westerstorm op.

Van Hanegem heeft prostaatkanker . Beterschap !!

En in Amerika ( het land van de ongekende mogelijkheden :? ) zijn 13 zwaar verwaarloosde vermagerde kinderen ( waarvan sommigen geketend aan hun bed vastzaten ) gevonden in de leeftijd van 2 tot 29 jaar . De kinderen gingen niet naar school ( waren zgn homeschoolers ) . De kinderen werden gevonden nadat hun 17-jarige sterk vermagerde zusje wist te ontsnappen uit haar ouderlijk ’horrorhuis’ in Perris, een stad zo’n 113 kilometer ten oosten van Los Angeles. Ze zag er volgens agenten uit als een kind van tien.Hun ouders zijn aangeklaagd voor onder meer mishandeling en verwaarlozing.

Opa en oma zeiden tegen ABC nieuws : Het gezin stond bekend als ’goed christelijk’ en de kinderen konden hele passages van de bijbel uit hun hoofd opzeggen.
Zij zouden de laatste jaren alleen nog telefonisch contact hebben gehad met hun zoon en schoondochter. Hun kleinkinderen spraken ze niet.

Wat een randdebielen zeg . Ik zeg voor goed opsluiten die ouders , en de sleutel weggooien .
Die kinderen hebben een trauma voor hun leven .
Afbeelding
" El arte de vivir consiste en aprender a bailar en la lluvia en vez de esperar el sol."

Alie M

Berichtdoor Alie M » Wo Jan 17, 2018 9:29 am

goedemorgen,

WF dat is veel nieuws he,
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Wo Jan 17, 2018 9:30 am

Alie M schreef:goedemorgen,

WF dat is veel nieuws he,

Ja had even tijd om online kranten door te spitten :lol:
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Wo Jan 17, 2018 9:31 am

wild flower schreef:Barbie heeft te veel drugs genomen ? ( doe je toch niet met 2 kleine kids ? )

Trump is 100 % lichamelijk en geestelijk gezond verklaard door zijn arts ( yeah right :? :lol: ).

Het KNMI heeft voor het hele land code geel afgekondigd voor woensdag. Slecht weer door hagelbuien.

En in Amerika ( het land van de ongekende mogelijkheden :? ) zijn 13 zwaar verwaarloosde vermagerde kinderen ( waarvan sommigen geketend aan hun bed vastzaten ) gevonden in de leeftijd van 2 tot 29 jaar . De kinderen gingen niet naar school ( waren zgn homeschoolers ) . De kinderen werden gevonden nadat hun 17-jarige sterk vermagerde zusje wist te ontsnappen uit haar ouderlijk ’horrorhuis’ in Perris, een stad zo’n 113 kilometer ten oosten van Los Angeles. Ze zag er volgens agenten uit als een kind van tien.Hun ouders zijn aangeklaagd voor onder meer mishandeling en verwaarlozing.

Opa en oma zeiden tegen ABC nieuws : Het gezin stond bekend als ’goed christelijk’ en de kinderen konden hele passages van de bijbel uit hun hoofd opzeggen.
Zij zouden de laatste jaren alleen nog telefonisch contact hebben gehad met hun zoon en schoondochter. Hun kleinkinderen spraken ze niet.

Wat een randdebielen zeg . Ik zeg voor goed opsluiten die ouders , en de sleutel weggooien .

Zo 'christelijk' ook! :shock: :roll:
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Wo Jan 17, 2018 9:32 am

Renate schreef:
wild flower schreef:Barbie heeft te veel drugs genomen ? ( doe je toch niet met 2 kleine kids ? )

Zo 'christelijk' ook! :shock: :roll:

Ja , NOT inderdaad ! Ze zullen wel weer streng christelijk gereformeerd zijn . Die nemen bijbelteksten vaak heel letterlijk . De " Schrift " spreekt er meer dan eens over, dat God Zijn kinderen kastijdt. Dat kastijden heeft ‘opvoedkundige’ waarde. Het is positief en corrigerend gericht. In Hebr. 12 wordt zelfs gezegd dat kastijding een teken is van Gods liefdevolle zorg. :? Wie verzint zoiets ?
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Wo Jan 17, 2018 9:43 am

T is een vreemd ding, macht!
Afbeelding

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Wo Jan 17, 2018 12:58 pm

o en die mevrouw>ik vond het altijd al verdacht daar met dat huis.

Nou wordt dit naar buiten gebracht en nou ben ik een doemdenker>denken ze dan dat het prima is met Barbie en drugs?
geluk is geloven in geluk

wild flower

Berichtdoor wild flower » Wo Jan 17, 2018 2:53 pm

ons Ien schreef:o en die mevrouw>ik vond het altijd al verdacht daar met dat huis.

Nou wordt dit naar buiten gebracht en nou ben ik een doemdenker>denken ze dan dat het prima is met Barbie en drugs?

In Amerika heerst al helemaal geen sociale controle . Daar kan iedere idioot gewoon zijn gang gaan .
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Wo Jan 17, 2018 3:15 pm

wild flower schreef:
ons Ien schreef:o en die mevrouw>ik vond het altijd al verdacht daar met dat huis.

In Amerika heerst al helemaal geen sociale controle . Daar kan iedere idioot gewoon zijn gang gaan .

Van een kennis , die 30 is,Hij was in Texas, ze gingen met een groep stappen,
hij vroeg hebben jullie condooms mee! daar staat straf op!!!!
Nee dat mag niet, maar ze mogen wel een pistool en een revolver mee!

Waarom ben jij doemdenker Ien?
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Do Jan 18, 2018 7:19 pm

Er moet mij even iets van het hart: :twisted:
Ik word doodmoe van die discussie over ons blanke verleden die nu weer overal gaande is op tv.
Over 16e , 17e en 18e eeuwse "helden" uit de geschiedenis die nu ineens weg moeten van schoolnamen , straatnamen , standbeelden en wat nog meer . Vanwege de koloniale tijd en het slavernijverleden pffff.

Sinds wanneer is die schuld overdraagbaar naar onze generatie en naar onze kinderen :?
Mensen moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen daden en niet voor de daden van anderen in een ver verleden.
Wat een dom gelul zeg .
Men moet leren de koloniale tijd en het slavernijverleden te bekijken door de ogen van de bestudeerde tijd zelf.
Waarom zouden ik mij nu schuldig moeten voelen voor daden van mijn 17de-eeuwse voorouders ?
Ik voel me daarover echt niet schuldig hoor . Zo , dat lucht op . Stelletje nep-moralisten :evil:
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Vr Jan 19, 2018 8:05 am

wild flower schreef:Er moet mij even iets van het hart: :twisted:
Ik word doodmoe van die discussie over ons blanke verleden die nu weer overal gaande is op tv.
Over 16e , 17e en 18e eeuwse "helden" uit de geschiedenis die nu ineens weg moeten van schoolnamen , straatnamen , standbeelden en wat nog meer . Vanwege de koloniale tijd en het slavernijverleden pffff.

Sinds wanneer is die schuld overdraagbaar naar onze generatie en naar onze kinderen :?
Mensen moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen daden en niet voor de daden van anderen in een ver verleden.
Wat een dom gelul zeg .
Men moet leren de koloniale tijd en het slavernijverleden te bekijken door de ogen van de bestudeerde tijd zelf.
Waarom zouden ik mij nu schuldig moeten voelen voor daden van mijn 17de-eeuwse voorouders ?
Ik voel me daarover echt niet schuldig hoor . Zo , dat lucht op . Stelletje nep-moralisten :evil:

Nou dat lucht zeker op! :D

Niemand hoeft zich schuldig te voelen over wat voorvaderen in het verleden hebben uitgespookt! Die "nep-moralisten" zijn zelf ook niet heilig hoor! Ze doen dat in navolging van de het zwart maken van Zwarte Piet en het boycotten van de negerzoen en alle andere normale dingen die plotseling racistisch zijn... Ze zijn nog steeds uit op geld! Ze vragen een vergoeding voor de familie van de slaven die destijds in Afrika 'geoogst' zijn!
Men moet niet vergeten dat dat 'oogsten' gedaan werd door de lokale bevolking. Die vingen hun vijandelijke stammen en leverden die uit aan de Hollandse maar ook o.a. aan de Amerikaanse, Portugese en Engelse slavenhandelaren. Als je het welbeschouwd zou die stichting tegen het slavernijverleden de claim moeten leggen bij hun eigen Afrikaanse volk! :lol: :twisted:

Gevalletje Jan Pieterzoon Coen:
Jan Pieterszoon Coen (Hoorn, 8 januari 1587[1] – Batavia, 21 september 1629) was een Nederlands koopman, boekhouder-generaal (1613), directeur-generaal (1614) en vanaf 1617 de vierde gouverneur-generaal over alle bezittingen van de Vereenigde Oostindische Compagnie (VOC) buiten de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden.

Hij was dus een groot man voor de VOC en heeft een substantiële bijdrage geleverd aan het succes en daarmee de rijkdom van handelend Holland. (De Gouden eeuw) Tot zover zou een standbeeld wel op z'n plaats zijn... maar...

Jan Pieterzoon Coen was ook verantwoordelijk voor volkerenmoord op bijna 15 duizend inwoners van de Banda-eilanden. Coen schreef zelf over het resultaat van zijn optreden: 'De inboorlingen sijn meest allen door den oorloch, armoede ende gebreck vergaen. Zeer weynich isse op de omliggende eilanden ontcomen.'

Dit om een monopolie op de handel in specerijen te verkrijgen is natuurlijk niet goed te keuren.
J.P. Coen zou daarom niet vereerd mogen worden als held. Geen standbeelden dus of scholen, tunnels of clubs mogen worden vernoemd naar zo'n persoon. En ik denk: daar heb je wel een punt!

Desalniettemin vind ik het zonde om dan maar die beelden weg te halen en vernoemingen teniet te doen omwille van het goedpraten van een gewelddadig verleden.
Het verleden is voorbij dus we moeten gewoon accepteren wat er gebeurd is. We kunnen het niet meer veranderen.
Laten we dan geen beelden en scholen vernoemen naar 'helden' maar naar 'bekende historische personen'. Dat maakt alles zoveel makkelijker en kun je ook het hele verhaal erbij vertellen.

Zow, en dat moest mij ook even van het hart!
Nog meer mensen die hun hart willen luchten? :lol:
Afbeelding

mama-inge

Berichtdoor mama-inge » Vr Jan 19, 2018 9:05 am

Laat ik er dan aan toe voegen.
Gewoon helemaal niemand/niets meer vernoemen of standbeelden.
Want over tig jaar komt er vast aan het licht dat diegenen ook "iets" verkeerd gedaan hebben.
Kunnen ze daar in ieder geval niet meer over klagen

Ik vind het gewoon zot.
De geschiedenis is gewoon zoals het is en dat moet je zo laten
En ook gewoon op school over laten leren, het is tenslotte onze geschiedenis.
Dat kun je niet meer uitwissen, maar je kunt er wel van leren.

Terug naar “Nieuws en nieuwtjes”