Wat viel jullie op in het nieuws ?

Nieuws en nieuwtjes zijn of persberichten krant en TV met een hoog en lage nieuwswaarde
wild flower

Re: Wat viel jullie op in het nieuws ?

Berichtdoor wild flower » Vr Feb 02, 2018 9:06 am

Renate schreef:
wild flower schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1617666/lof-voor-nederlands-zorgstelsel

Lof voor ons Nederlands zorgstelsel is de titel. Ik zie alleen een plaatje van pillenstrips en geen tekst. Maar gezien de titel denk ik dat de overheid ons weer zand in de ogen wil strooien zodat we denken dat we niet mogen kklagen... :(
Lof voor ons zorgstelsel... :o me reet!

Het Nederlandse zorgstelsel vertoont eigenlijk geen echt zwakke plekken, al zou er wel meer oog kunnen zijn voor de wachttijden. Dat staat in de Euro Health Consumer Index (EHCI), een jaarlijkse waardering van de gezondheidszorg in de Europese landen.
Ons land scoort in het meest recente rapport 924 van de te vergeven duizend punten en eindigde daarmee als hoogste van allemaal. Ons systeem is volgens het rapport over het algemeen bereikbaar en goed en hoort al bij de beste sinds de beoordeling in 2005 begon.

Ook de Scandinavische landen, Denemarken, België, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland haalden meer dan 800 punten. Hekkensluiter op de 34ste plaats is Roemenië met 439 punten.
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Vr Feb 02, 2018 9:58 am

wild flower schreef:
Renate schreef:
wild flower schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1617666/lof-voor-nederlands-zorgstelsel

Lof voor ons Nederlands zorgstelsel is de titel. Ik zie alleen een plaatje van pillenstrips en geen tekst. Maar gezien de titel denk ik dat de overheid ons weer zand in de ogen wil strooien zodat we denken dat we niet mogen kklagen... :(
Lof voor ons zorgstelsel... :o me reet!

Het Nederlandse zorgstelsel vertoont eigenlijk geen echt zwakke plekken, al zou er wel meer oog kunnen zijn voor de wachttijden. Dat staat in de Euro Health Consumer Index (EHCI), een jaarlijkse waardering van de gezondheidszorg in de Europese landen.
Ons land scoort in het meest recente rapport 924 van de te vergeven duizend punten en eindigde daarmee als hoogste van allemaal. Ons systeem is volgens het rapport over het algemeen bereikbaar en goed en hoort al bij de beste sinds de beoordeling in 2005 begon.

Ook de Scandinavische landen, Denemarken, België, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland haalden meer dan 800 punten. Hekkensluiter op de 34ste plaats is Roemenië met 439 punten.

Bedankt voor de aanhaling!
Toch denk ik dat er nog heel wat te verbeteren valt. Met name in het verzekeringswezen. Waarschijnlijk is dit losgekoppeld van het zorgstelsel in de zin van huisartsenzorg, operaties, ziekenhuiszorg, poliklinische zorg etc.
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Vr Feb 02, 2018 12:14 pm

tis waar amme zolen, ik betaal elk jaar mijn eigen ding,
pillen voor allergie en af en toe iets incidentieels,

ik ben nog nooit boven de 200 euro geweest
Ze kunnen mij wel een geld terug gaan geven zoals vreoger als je niks of weinig gebruikt!

Maar nee dat soort dingen zijn heel snel terug gedraait!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Vr Feb 02, 2018 12:33 pm

Wat kunnen wij Nederlanders zeuren he ? :lol:
Wij vinden overal wat van en hebben overal een mening over ( volgens buitenlanders dan he ? ) :lol:
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Za Feb 03, 2018 10:22 am

Ik zag op de reclame van Beekse Bergen , dat er ook kan overnachten . In een bungalow tussen de wilde dieren .
Zo gaaf . Hoef je niet meer naar Afrika op safari :lol:
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Za Feb 03, 2018 11:20 am

wild flower schreef:Ik zag op de reclame van Beekse Bergen , dat er ook kan overnachten . In een bungalow tussen de wilde dieren .

Echt wel t is er een kale bedoening,
ik ben er geweest toen de huisje in aanbouw waren

ik ben nederlander met een een mening ook nog een rode vrouw, o jee!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Zo Feb 04, 2018 10:01 am

Alie M schreef:
wild flower schreef:Ik zag op de reclame van Beekse Bergen , dat er ook kan overnachten . In een bungalow tussen de wilde dieren .

Echt wel t is er een kale bedoening,
ik ben er geweest toen de huisje in aanbouw waren

ik ben nederlander met een een mening ook nog een rode vrouw, o jee!

Pas op voor Alie :lol:
Afbeelding

mama-inge

Berichtdoor mama-inge » Di Feb 06, 2018 7:13 am

Vader valt na nachtdienst in slaap, meisje (2) wandelt vrieskou in en sterft

In de Amerikaanse staat Ohio is een peuter van twee jaar oud de vrieskou in gelopen en overleden nadat haar vader in slaap was gevallen. De man had nachtdienst gehad. Zijn vrouw vond het lichaam van hun dochter op de veranda.
"Ze is bevroren", schreeuwde de vrouw tegen een medewerker van alarmnummer 911 volgens lokale media. De moeder heeft geprobeerd om het onderkoelde kind te reanimeren. Het meisje overleed later in het ziekenhuis. De temperatuur was tussen de -11 en -7 graden Celsius in de plaats Akron. Het is niet bekend hoelang het kind, dat geen warme kleding droeg, buiten is geweest.
De moeder was vrijdag ongeveer twee uur weg van huis om boodschappen te doen. Er is vooralsnog geen aanklacht ingediend tegen de vader, de politie onderzoekt de zaak. Er wordt autopsie verricht op het lichaam van de dode peuter.

:( :( :( :(
Ik vind niet dat de vader schuld heeft.
Eerder de moeder, ze had het kind mee moeten nemen.
Na een nachdienst kun je niet van iemand verwachten dat die nog wakker blijft.

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Di Feb 06, 2018 7:36 am

misschien stond de moeder in de file oid? En was er afgesproken, dat de moeder weer thuis zou zijn?
geluk is geloven in geluk

wild flower

Berichtdoor wild flower » Di Feb 06, 2018 8:05 am

mama-inge schreef:Vader valt na nachtdienst in slaap, meisje (2) wandelt vrieskou in en sterft

In de Amerikaanse staat Ohio is een peuter van twee jaar oud de vrieskou in gelopen en overleden nadat haar vader in slaap was gevallen. De man had nachtdienst gehad. Zijn vrouw vond het lichaam van hun dochter op de veranda.
"Ze is bevroren", schreeuwde de vrouw tegen een medewerker van alarmnummer 911 volgens lokale media. De moeder heeft geprobeerd om het onderkoelde kind te reanimeren. Het meisje overleed later in het ziekenhuis. De temperatuur was tussen de -11 en -7 graden Celsius in de plaats Akron. Het is niet bekend hoelang het kind, dat geen warme kleding droeg, buiten is geweest.
De moeder was vrijdag ongeveer twee uur weg van huis om boodschappen te doen. Er is vooralsnog geen aanklacht ingediend tegen de vader, de politie onderzoekt de zaak. Er wordt autopsie verricht op het lichaam van de dode peuter.

Ja inderdaad . Ik zie hier alleen maar slachtoffers . Geen schuldigen :cry:
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Di Feb 06, 2018 9:21 am

wild flower schreef:
mama-inge schreef:Vader valt na nachtdienst in slaap, meisje (2) wandelt vrieskou in en sterft

Ja inderdaad . Ik zie hier alleen maar slachtoffers . Geen schuldigen :cry:

Wel heel domme slachtoffers...
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Di Feb 06, 2018 12:10 pm

Is er hier nu niemand,,,, die denkt ,,,,,zo pa kind de deur uit en jij hebt stilte????????????????
Afbeelding

boterbloempje 1

Berichtdoor boterbloempje 1 » Di Feb 06, 2018 12:35 pm

Alie M schreef:Is er hier nu niemand,,,, die denkt ,,,,,zo pa kind de deur uit en jij hebt stilte????????????????

Ik niet neen... Zoiets gebeurt niet met opzet.
Maar de gevolgen zijn heel groot natuurlijk.
Als je er een nachtdienst opzitten hebt ben je tot niet veel meer in staat...
Eigenlijk moest dat kind mee zijn geweest met de mama.

Alie M

Berichtdoor Alie M » Di Feb 06, 2018 12:37 pm

Ik ben dus de enige, komt zeer beslist door ervaringen in het verleden, mensen doen dat!
Zetten kinderen op het balkon , sluiten ze buiten!

Fijn dat jullie allemaal denken dat het niet voorkomt ;)
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Di Feb 06, 2018 1:04 pm

Alie M schreef:Ik ben dus de enige, komt zeer beslist door ervaringen in het verleden, mensen doen dat!
Zetten kinderen op het balkon , sluiten ze buiten!

Fijn dat jullie allemaal denken dat het niet voorkomt ;)

Het is niet zo dat we denken dat het niet voorkomt (kinderen op het balkon zetten enz) maar in dit geval is er geen sprake van... Net wat Boterbloempje en Inge al zeiden: moeder had het kind mee moeten nemen. En vader naar bed!

Ik vind het een nogal domme zet van die ouders! :(
Afbeelding

Terug naar “Nieuws en nieuwtjes”