Code Rood

Nieuws en nieuwtjes zijn of persberichten krant en TV met een hoog en lage nieuwswaarde
Alie M

Re: Code Rood

Berichtdoor Alie M » Zo Jul 26, 2015 10:41 am

meisie59 schreef:Ben bang voor storm. Vandaag dus ook de deur uit gegaan, dan heb ik er niet zo'n erge last van. En paar maanden geleden in regressie geweest ervoor, en dat heeft een heleboel geholpen, ben nu nog 25% bang ipv 100%. Dus wat was goed dat ik dat gedaan heb. Maar gelukkig is het nu weer redelijk rustig. Woon in Maassluis dus redelijk aan de kust. En in een hoekhuis, met een buitenmuur van 25 meter die altijd de meeste wind vangt, maar ja. We kunnen vannacht weer rustig slapen.

hallo, wat kunnen mensen verschillend zijn he , , ik wil het liefs thuis zitten en vermaak me dan prima,
Afbeelding

mama-inge

Berichtdoor mama-inge » Zo Jul 26, 2015 1:51 pm

Alie M schreef:
mama-inge schreef:Oooooooo vreslijk typetje.
Ook ik zou me echt niet fijn voelen op zo'n moment.
Ik hoorde dat her en der marktspullen waren gaan vliegen.

Gelukkig is alles nu weer rustig.

In Drente viel het mee volgens de meteo s op tv, was dat ook zo?

Ja het viel hier reuze mee, het was ongeveer half 7 dat het hier flink ging waaien (en regenen).
Al zijn er ook hier in Drenthe her en der bomen om gegaan.
Verder waarschuwt Staatsbosbeheer om vandaag niet het bos in te gaan omdat er na de storm van gisteren veel losse takken in de bomen hangen.

Grembel

Berichtdoor Grembel » Zo Jul 26, 2015 2:35 pm

vanmorgen mijn zoon naar een klasgenoot in Wijk aan Zee gebracht. Jemig , ik rij de andere kant het plan uit en het is net een film.. zoiets van wat is hier gebeurd!!!! bomen op een lantaarnpaal gevallen. boom met wortels en al uit de grond gerukt. Oude fietspad naar het strand afgesloten lagen allemaal grote bomen overheen, of dikke takken als lucifers houtjes afgebroken.
brandweer is nog overal volop bezig om de gevaarlijke situaties op te ruimen, ook van de gemeente mensen druk aan het werk. petjes af voor de hulpverlenders
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Zo Jul 26, 2015 3:46 pm

Over dat fietspad gingen we altijd naar het strand, toen ik tussen de 10 en 17 was
,Ik ben net terug van een klein stukje fietsen, en overal bomen en hele grote halve bomen
ook zo omgevallen, jeetje allemaal topzwaar, t oorlogs monument, IJmuiden t beeld heeft zijn hoofd verloren door een omvallende boom,
op dat plein liggen er 3 in onze gemeente meer dan 50, t is een zooi overal!

I Haarlem ligt ook genoeg,
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Zo Jul 26, 2015 3:52 pm

Alie M schreef:Over dat fietspad gingen we altijd naar het strand, toen ik tussen de 10 en 17 was
,Ik ben net terug van een klein stukje fietsen, en overal bomen en hele grote halve bomen
ook zo omgevallen, jeetje allemaal topzwaar, t oorlogs monument, IJmuiden t beeld heeft zijn hoofd verloren door een omvallende boom,

Meer dan 50 is echt enorm veel!
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Zo Jul 26, 2015 4:09 pm

Renate schreef:
Alie M schreef:Over dat fietspad gingen we altijd naar het strand, toen ik tussen de 10 en 17 was

Meer dan 50 is echt enorm veel!

ja veel he,
En vergeet mijn Vlinderstruik niet he, :cry: ook 3 takkenbossen van 2 / 4 meter!!!!!
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Zo Jul 26, 2015 4:10 pm

Afbeelding
Afbeelding

Grembel

Berichtdoor Grembel » Zo Jul 26, 2015 5:21 pm

net even naar Appie geweest, door tuindersgebied, vele hadden hun wildenbomen afgezaagd, dus even wat takken af geknakt voor onze gerbils, kunnen ze nu lekker verse takken knagen. normaal kan ik niet bij die dikke takken, nu te veel om mee te nemen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Zo Jul 26, 2015 5:22 pm

Grembel schreef:net even naar Appie geweest, door tuindersgebied, vele hadden hun wildenbomen afgezaagd, dus even wat takken af geknakt voor onze gerbils, kunnen ze nu lekker verse takken knagen. normaal kan ik niet bij die dikke takken, nu te veel om mee te nemen

Kun je mooi een voorraadje aanleggen! ;) :)
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Zo Jul 26, 2015 5:24 pm

Renate schreef:
Grembel schreef:net even naar Appie geweest, door tuindersgebied, vele hadden hun wildenbomen afgezaagd, dus even wat takken af geknakt voor onze gerbils, kunnen ze nu lekker verse takken knagen. normaal kan ik niet bij die dikke takken, nu te veel om mee te nemen

In Alkmaar was er ook een met een doorsnee van 120cm. omgeknakt. Hij was al aan stukjes gezaagd. Wil je ook een plakje? :lol:
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Zo Jul 26, 2015 6:52 pm

ja daar denk je niet over na wat die dieren allemaal nodig hebben,
ik wist dit niet! Maar fijn dat je voor knabbelhout zorgt! :D
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Zo Jul 26, 2015 8:40 pm

Renate schreef:
Renate schreef:

In Alkmaar was er ook een met een doorsnee van 120cm. omgeknakt. Hij was al aan stukjes gezaagd. Wil je ook een plakje? :lol:[/quote

IJmuiden was niet eens op tv, Alkmaar wel, en ik zag de bomen nog op de daken liggen!!, Ja t was erg he!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Jul 27, 2015 3:56 pm

Hier waren de tuinmannen vandaag ook overal bezig aan het zagen en ophalen in de wijk :)
Afbeelding

Terug naar “Nieuws en nieuwtjes”