Stop het zwanendriften !!!!

Nieuws en nieuwtjes zijn of persberichten krant en TV met een hoog en lage nieuwswaarde
wild flower

Stop het zwanendriften !!!!

Berichtdoor wild flower » Za Jul 11, 2015 6:44 pm

In Nederland zijn twee zwanendrifters actief. Minimaal 600 koppels knobbelzwanen worden jaarlijks geleewiekt, gemerkt, in het Groene Hart uitgezet en aan hun lot overgelaten om hen en hun jongen later te 'oogsten'. Dit uit de Middeleeuwen stammend gebruik veroorzaakt extreem veel dierenleed. Bij het leewieken wordt een stuk vleugelbot, het middenhandsbeen, zonder verdoving afgeknipt, waardoor de dieren niet meer kunnen vliegen.

Afbeelding

Per 1 april 2013 is de laatste ontheffing voor het driften van zwanen verlopen en in antwoord op Kamervragen heeft de staatssecretaris aangegeven dat het zwanendrifters na die datum niet langer is toegestaan om zwanen te houden voor productie van veren, dons en vlees.
Omdat echter het houden en verkopen van zwanen als siervogel blijft toegestaan, blijven zwanendrifters onverminderd actief.

Afbeelding

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... welijks_in

http://www.omroepwest.nl/nieuws/01-05-2 ... -verbieden

https://www.nvwk.nl/actueel/nieuws/verb ... nendriften

Het was net op Een Vandaag . Wat een achterlijke dierenbeulen met hun middeleeuwse praktijken !!! Vreselijk !!!!!! :shock: :(
Van mij mogen ook ze middeleeuws gestraft worden :twisted:
Afbeelding

Alie M

Re: Stop het zwanendriften !!!!

Berichtdoor Alie M » Za Jul 11, 2015 8:49 pm

ik wist dit niet, jeetje mina, er is hier een overvloed aan zwanen en ganzen,
ik heb me er al bij neergelegd dat de ganzen opgegeten worden,maar hier snap ik helemaal niks van zwanen zijn prachtig als ze vliegen!
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Zo Jul 12, 2015 11:19 am

Tussen de Stolwijkse dierenarts Saskia van Rooij en de zwanendrifters lopen de gemoederen intussen hoog op.
De dierenarts is geschopt en geslagen en in een sloot geduwd.
Ze heeft alles namelijk gefilmd en dat heeft Een Vandaag gisteren uitgezonden op tv .
De advocaat van de dierenarts heeft staatssecretaris Dijksma gevraagd haar te beschermen als klokkenluider.
Daaraan geeft de staatssecretaris geen gehoor.

staatssecretaris Dijksma belooft wel dat de zwanendrifters strenger gecontroleerd zullen worden.
Ook heeft ze aangekondigd dat zij een algeheel verbod op zwanendriften wil instellen.
Er moeten zeker eerstnog meer onschuldige slachtoffers vallen .......
Afbeelding

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Zo Jul 12, 2015 12:30 pm

ik zag het ook, al meer gezien, maar is gewoon eng en die taal van deze mijnheer.
geluk is geloven in geluk

Alie M

Berichtdoor Alie M » Zo Jul 12, 2015 1:08 pm

wild flower schreef:Tussen de Stolwijkse dierenarts Saskia van Rooij en de zwanendrifters lopen de gemoederen intussen hoog op.
De dierenarts is geschopt en geslagen en in een sloot geduwd.
Ze heeft alles namelijk gefilmd en dat heeft Een Vandaag gisteren uitgezonden op tv .
De advocaat van de dierenarts heeft staatssecretaris Dijksma gevraagd haar te beschermen als klokkenluider.
Daaraan geeft de staatssecretaris geen gehoor.

staatssecretaris Dijksma belooft wel dat de zwanendrifters strenger gecontroleerd zullen worden.
Ook heeft ze aangekondigd dat zij een algeheel verbod op zwanendriften wil instellen.
Er moeten zeker eerstnog meer onschuldige slachtoffers vallen .......

ja vreselijk he, ik vind dat je dieren in bescherming moet nemen, deze vogels vliegen rond schiphol, ganzen worden er voor afgemaakt en zij worden gekortwiekt, t zou verboden moeten worden, maar als je weet de kerasine over onze hoofden word gesproeid omdat het vliegtuig dan minder ,,,DAN weet je wel dat de economische bijdrage van schiphol op nummer 1 staat, wij wonen in buurt met heel veel kanker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Di Jul 14, 2015 2:02 pm

Ik heb het toevallig ook gezien. Wat hier gebeurt is echt in alle opzichten slecht! Vriendjespolitiek en 4 handen op één buik! :(
Ik zou aangifte doen van mishandeling! Die dierenarts wordt ( op haar eigen terrein nota bene) geschopt, geslagen en geterroriseerd door vader en zoon zwanendrifter!!
Zwanendriften heeft geen nut en blijkt al sinds 2013 verboden! Dat deze mensen dus nog steeds illegaal en uit naam van de Provincie op zwanen jagen op andermans terrein en met geweld jegens de eigenaar is in één woord misdadig! :evil: :twisted:
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Do Jul 16, 2015 3:59 pm

Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) heeft drie muskusrattenvangers donderdag met onmiddellijke ingang op non-actief gezet. Dat is gebeurd omdat het erop lijkt dat de mannen in diensttijd met materiaal van het schap op zwanen hebben gejaagd, het zogenoemde zwanendriften .
Goezo !
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Do Jul 16, 2015 4:00 pm

Staatssecretaris Sharon Dijksma van Economische Zaken, heeft al bijna negenduizend protestmailtjes tegen het fenomeen zwanendriften ontvangen. En het aantal mails loopt nog op. De mailactie is opgezet door het platform stophetzwanendriften.nl en is een reactie op de uitzending van EenVandaag van afgelopen zaterdag.
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Do Jul 16, 2015 4:01 pm

De PVV, de SP, de Partij voor de Dieren en de PvdA hebben inmiddels een hele reeks kamervragen gesteld en eisen dat de staatssecretaris per onmiddellijk een einde maakt aan het zwanendriften. De PvdA steunt de oproep voor een onmiddellijk verbod.
Afbeelding

saradottie

Berichtdoor saradottie » Do Jul 16, 2015 4:35 pm

Staatssecretaris bang voor klappen en in de sloot geduwd worden denk ik ..... Flauw .... Misdadige zwaneboeven !

Renate

Berichtdoor Renate » Do Jul 16, 2015 4:55 pm

wild flower schreef:De PVV, de SP, de Partij voor de Dieren en de PvdA hebben inmiddels een hele reeks kamervragen gesteld en eisen dat de staatssecretaris per onmiddellijk een einde maakt aan het zwanendriften. De PvdA steunt de oproep voor een onmiddellijk verbod.

Ik vind het goede ontwikkelingen! :)
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Do Jul 16, 2015 4:56 pm

wild flower schreef:Staatssecretaris Sharon Dijksma van Economische Zaken, heeft al bijna negenduizend protestmailtjes tegen het fenomeen zwanendriften ontvangen. En het aantal mails loopt nog op. De mailactie is opgezet door het platform stophetzwanendriften.nl en is een reactie op de uitzending van EenVandaag van afgelopen zaterdag.

Ik hoop (en ik denk) dat het helpt! :)
Afbeelding

Lookotje

Berichtdoor Lookotje » Vr Jul 17, 2015 7:29 am

idioot dat dit gebeurt. brr.
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Vr Jul 17, 2015 5:43 pm

update 17 juli ;
De NVWA int 7 keer een dwangsom van 500 euro bij een zwanendrifter. Uit onderzoek is gebleken dat hij sinds afgelopen mei 7 zwanen zelf heeft geleewiekt, terwijl dat niet is toegestaan.

https://www.nvwa.nl/actueel/nieuws/nieu ... nendrifter

Goed zo ! Wie niet horen wil moet het maar voelen ( in zijn portemonnee :lol: :lol: :lol: )
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Vr Aug 14, 2015 10:23 am

Heb ik het nou goed begrepen dat de minister het zwanendriften gaat verbieden?
Een van de zwanendrifters wordt vervolgd wegens mishandeling van de dierenarts.

Het gaat de goede kant op! :)
Afbeelding

Terug naar “Nieuws en nieuwtjes”