Wat kost een uitvaart ? / Zeer grote verschillen !!!

Algemeen forum gedeelte
wild flower

Wat kost een uitvaart ? / Zeer grote verschillen !!!

Berichtdoor wild flower » Di Apr 24, 2018 8:04 am

De uitvaartbranche is erg schimmig over wat een uitvaart kost, zo stelt de Consumentenbond dinsdag op basis van eigen onderzoek. Bijna 90 procent van de uitvaartverzorgers wil geen vragen beantwoorden over hun tarieven. Daarnaast heeft ruim 40 procent van de uitvaartondernemingen geen prijzen op de website staan.

Uit een enquête onder 1700 panelleden blijkt volgens de Consumentenbond dat een kwart van de respondenten voorafgaand aan een uitvaart geen overzicht kreeg van de totale kosten. De Consumentenbond constateert ook grote prijsverschillen. Zo zou het basistarief voor een uitvaart variëren van 985 euro tot 2550 euro, een massief eiken kist kost tussen de 375 euro en 1185 euro en een afscheidsbijeenkomst van een uur tussen de 85 euro en 1380 euro.

Bart Combée, directeur Consumentenbond: „Uitvaartverzorgers zouden veel transparanter moeten zijn over hun tarieven. Consumenten hebben al genoeg aan hun hoofd als ze een uitvaart moeten regelen. In zulke moeilijke tijden wil je niet hoeven gissen naar de kosten van een uitvaart. Als uitvaartondernemers hun tarieven online vermelden, weten consumenten vooraf waar ze aan toe zijn.”

Ik vind het schandalig dit !!! Ze moeten zich schamen !!!

Weten jullie wat een uitvaart kost en hebben jullie daar een verzekering voor afgesloten ?

bron : Telegraaf / Consumentenbond
Afbeelding
" El arte de vivir consiste en aprender a bailar en la lluvia en vez de esperar el sol."

ons Ien

Re: Wat kost een uitvaart ? / Zeer grote verschillen !!!

Berichtdoor ons Ien » Di Apr 24, 2018 8:35 am

wij geen verzekering, maar ik weet van familieleden die dat wel hebben.
geluk is geloven in geluk

Alie M

Berichtdoor Alie M » Di Apr 24, 2018 11:36 am

Dela verzekerd en verzorgd,een uitvaart kost gewoon geld, hoe je het doet,t blijft duur, begraven is duurder , je koopt ook geen waaibomenhoutkist, maar een mooie stevige voor 8000 / 10.000 heb je wel een mooie begravenis met kaarten en koffie
Een crematie beetje normaal geen low butget is goedkoper zo 4000 / 5000 euro voor zo 200 gasten koffie en koek
krantenadvertenties zijn heelduur,dood is goed geld verdienen voor velen!!!
En ik weet wel dat Dela helemaal niks doet alleen geld stort aan de plaatselijke begraafplaats
, en je krijgt 500 euro voor jezelf voor extraatjes
,Bij ons was gewoon een uitvaartondernemer uitgenodigd door Dela om alles voor Rick te regelen!

4 x per jaar betaal ik 28 euro en alles is geregeld!al jaaaaaaaaaaaaren lid!

Ien jij doet veel dingen anders , dus ik verbaas me niks dat je je begrafenis ff aftikt,
Maar veel mensen hebben niet eens het geld om naar de winkel te gaan en kleding te kopen!
Afbeelding

ons Ien

Berichtdoor ons Ien » Di Apr 24, 2018 5:11 pm

ik zal niet de enige zijn hoor, die geen verzekering heeft.
geluk is geloven in geluk

wild flower

Berichtdoor wild flower » Di Apr 24, 2018 5:48 pm

Ik weet wel dat het duur is .... maar ik vind de prijsverschillen zo idioot .
Zo constateert de consumentenbond :

"Zo zou het basistarief voor een uitvaart variëren van 985 euro tot 2550 euro, een massief eiken kist kost tussen de 375 euro en 1185 euro en een afscheidsbijeenkomst van een uur tussen de 85 euro en 1380 euro. "

Dat vind ik nogal een prijs verschil ..... moet je dan eerst ook nog eens gaan shoppen ??? :o :shock:
Ik vind dat gewoon niet kunnen :?
Afbeelding
" El arte de vivir consiste en aprender a bailar en la lluvia en vez de esperar el sol."

Terug naar “Algemeen”