Smerige openbare toiletten

Algemeen forum gedeelte
Renate

Berichtdoor Renate » Zo Jul 26, 2015 11:31 am

Steeds weer blijf ik mij verbazen over de slechte hygiëne van openbaar sanitair. Of het nu gaat om de toiletten in de horeca, langs de snelweg of op de camping. Zelfs al wordt er regelmatig schoongemaakt, het is allemaal even bedroevend.(uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Bij een openbare sanitaire gelegenheid langs de weg in Frankrijk was het zo erg dat de poep zelfs op het plafond zat!

Afbeelding

Campings

Ook op veel campings wordt er door de heren maar slecht gericht in de toiletten en bij de damestoiletten is het vaak ook een knoeiboel. Toiletborstels worden zo goed als niet gebruikt en toiletpapier niet op de rol maar wel over de vloer al dan niet gebruikt. Over de stank nog maar te zwijgen!
Geen wonder dat veel mensen op de camping buikklachten krijgen wat natuurlijk weer niet ten gunste komt van het sanitair.

Horecagelegenheden

In de horecagelegenheden waar veel drank geschonken wordt, is het vaak ook een zooitje. Vooral bij de heren. Hoewel ik daar nog wel enigzins wat bij voor kan stellen. Want als je dubbelziet van de drank: op welke wc moet je dan richten? Zitten zou dan beter zijn maar als je voorganger met hetzelfde probleem zat is dat natuurlijk niet aan te bevelen!

Afbeelding

Dan is er ook nog het probleem van de mondelijke overstromingen oftewel het kotsen. Blijkbaar vind dat ook vaak de weg niet in de wc-pot en beland overal daar waar je het niet wilt hebben. Wasbakken die daardoor verstopt raken en waar de smerigste dingen uit omhoog borrelen. In een studentencafé in Leiden is er zelfs een speciale kotsbak aangelegd! Dat is dan toch weer nuttig gebleken. Dat dan weer wel.
Schoonmaken daar waar het mis ging? Dat gebeurt echter zelden.

Thuis

Waar ik bij mensen thuis kom, zijn de wc's altijd prima schoon, netjes en goed onderhouden. (studentenhuizen buiten beschouwing gelaten) Er zit nooit poep aan de muur, en toiletpapier zit altijd netjes op de rol en het ruikt er vaak lekker fris. Mocht er door ziekte of kleine kinderen toch onverhoopt iets mis gaan wordt dat altijd meteen keurig opgeruimd. Het kan dus wel!

Hamvraag

Mijn bevindingen worden door allerlei onderzoeken door de tijd heen ondersteund maar nooit wordt de waarom-vraag beantwoord. En dat is in deze kwestie nou juist de hamvraag. Duidelijk is wel dat het gaat om menselijk gedrag.
Als iedereen om zou gaan met het openbaar sanitair als thuis dan zou dat ook netjes en schoon blijven.
Waarom springen mensen toch zo slordig om met openbaar sanitair? Waarom maken ze er zo'n zooitje van? Waarom doen mensen toch zo vies?
Wie het weet mag het zeggen.
Afbeelding

Alie M

Re: Smerige openbare toiletten

Berichtdoor Alie M » Zo Jul 26, 2015 12:06 pm

:lol: :lol: :lol: :lol: door dit soort stukjes denken mensen dat het vies is,
en ja die met die bruine verf ben ik nog nooit tegen gekomen,
mensen hangen wel boven brillen, omdat ze denken dat het smerig is

En ja er zijn wel vieze mensen, ook bij hen thuis hoor!

Renate hoe krijg je het voor elkaar zit ik niets vermoedend met mijn eitje en beschuitje ff hier te kijken ,
Afbeelding

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Jul 27, 2015 5:30 pm

Zo'n toilet als op de bovenste foto ben ik gelukkig nog nooit tegengekomen :shock:
En bij mensen thuis heb je vast ook wel vieze toiletten .
Niet iedereen is Mr. of Mrs. Proper :lol:

Afbeelding
Afbeelding

boterbloempje 1

Berichtdoor boterbloempje 1 » Ma Jul 27, 2015 5:36 pm

die eerste foto ja dat zag ik nooit eerder gelukkig maar!
ik heb herinneringen aan een grapje dat iemand uithaalde in zijn studententijd...
ze maakten een papje van water met peperkoek en ja dat leek net een drol...
ze hebben dat gedumpt in de douche en de poetsvrouw was danig over haar toeren.
de directeur kwam eraan te pas...leuk grapje maar ja voor hen niet echt.
ik weet niet meer wat maar er volgde straf. :D

boterbloempje 1

Berichtdoor boterbloempje 1 » Ma Jul 27, 2015 5:39 pm

ik drink de dag van het reizen zo weinig mogelijk
dan vermijd ik die toiletten
voor een keer minder drinken zal wel niet zo erg zijn denk ik...

Ik denk dat op bij mensen thuis best vieze toiletten te vinden zijn.
gewoon als je ziet hoe ze hun werk soms afleveren...
dan denken wij soms wel doen ze dat thuis ook zo?
het privétoilet zou toch moeten spic en span zijn op 't werk
en dat is niet altijd zo!

Renate

Berichtdoor Renate » Ma Jul 27, 2015 5:42 pm

boterbloempje 1 schreef:die eerste foto ja dat zag ik nooit eerder gelukkig maar!
ik heb herinneringen aan een grapje dat iemand uithaalde in zijn studententijd...
ze maakten een papje van water met peperkoek en ja dat leek net een drol...
ze hebben dat gedumpt in de douche en de poetsvrouw was danig over haar toeren.
de directeur kwam eraan te pas...leuk grapje maar ja voor hen niet echt.
ik weet niet meer wat maar er volgde straf. :D

Hahaha! Goeie grap! Daar houd ik wel van! :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Plientje

Berichtdoor Plientje » Di Jul 28, 2015 11:29 pm

Zo smerig als op de eerste foto ben ik nog nooit tegen gekomen. Maar in Duitsland die toiletten met alleen toiletten en geen tankstation erbij die zijn altijd ranzig. Vies en stinken naar pis,natte vloeren en geen papier. Dan heb ik van die poetsdoekjes bij mij die glorixdingen,wc papier en van dat spul handen wassen zonder water. Dan kom je een eind al moet ik bekennen dat ik dat liever vermijd zo'n toilet. En ik ben niet van back to basic en achter een boom piesen enz. Maar dat toilet op foto 1 dan denk ik dat of mijn darmen spontaan blokkeerde,of ik ging achter die boom. Ik geloof dat in je broek doen nog frisser is dan dit...

Ik moet voldoende drinken anders raak ik heel snel verstopt.

Plientje

Berichtdoor Plientje » Za Aug 08, 2015 6:30 pm

En met gevaar voor eigen leven en een groeide vorm van ocd heb ik weer op onze heenreis inmiddels al weer een week geleden een toiletbezoek aan een openbaar toilet overleefd. Toilet een was zo smerig dat de darmen bij het zien blokkeerde en de pies spontaan terug de nieren in liep...
Toilet twee was enigsinds een bezoek waardig al heb ik wel eerst de bril ontsmet en afgedroogd en de andere kant op gekeken want de muren waren ze rood geweest dat alleen het lijk in de hoek ontbrak(of heb ik te veel criminal minds gekeken?)...

Nu in het appartement een eigen toilet en gelijk de eerste avond een toiletblok en wc reiniger gekocht.

Renate

Berichtdoor Renate » Za Aug 08, 2015 9:20 pm

Plientje schreef:En met gevaar voor eigen leven en een groeide vorm van ocd heb ik weer op onze heenreis inmiddels al weer een week geleden een toiletbezoek aan een openbaar toilet overleefd. Toilet een was zo smerig dat de darmen bij het zien blokkeerde en de pies spontaan terug de nieren in liep...
Toilet twee was enigsinds een bezoek waardig al heb ik wel eerst de bril ontsmet en afgedroogd en de andere kant op gekeken want de muren waren ze rood geweest dat alleen het lijk in de hoek ontbrak(of heb ik te veel criminal minds gekeken?)...

Nu in het appartement een eigen toilet en gelijk de eerste avond een toiletblok en wc reiniger gekocht.

Foto's? :D 8-)
Afbeelding

Plientje

Berichtdoor Plientje » Za Aug 08, 2015 11:49 pm

Foto's? Nee hoor dan had ik onnodig extra tijd in dat hok moeten doorbrengen. Het was snel snel doen wat ik moest doen en toen buiten ademhalen en zes keer mijn handen schoonmaken met zeep zonder water...

Lookotje

Berichtdoor Lookotje » Zo Aug 09, 2015 6:18 pm

Alie M schreef::lol: :lol: :lol: :lol: door dit soort stukjes denken mensen dat het vies is,
en ja die met die bruine verf ben ik nog nooit tegen gekomen,
mensen hangen wel boven brillen, omdat ze denken dat het smerig is

En ja er zijn wel vieze mensen, ook bij hen thuis hoor!

Renate hoe krijg je het voor elkaar zit ik niets vermoedend met mijn eitje en beschuitje ff hier te kijken ,

smaakte 't nog wel alie.
hier hebben we net het eten op en ik lees dit net :D :lol: :D
Afbeelding

Lookotje

Berichtdoor Lookotje » Zo Aug 09, 2015 6:21 pm

gelukkig viel het op onze route naar Duitsland ontzettend mee. 2 keer een tankstation van shell en ook 1 van Esso en die waren prima schoon
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Zo Aug 09, 2015 8:28 pm

Ik ben veel uit, maar ik zie eigelijk nooit vieze toilletten in de Horeca!!!
Afbeelding

mama-inge

Berichtdoor mama-inge » Ma Aug 10, 2015 9:02 am

Mijn ervaring is dat het wisselt.
De ene keer smerig, de andere keer schoon.
In de horeca heb ik het een paar keer mee gemaakt dat de toiletten vies waren.
Het er van binnen prima uit en dan ga je naar de wc die zijn smerig.
Tja, niet zo'n goed plaatje wat je laat zien.
Dan zie je mij daar dus niet nog een keer komen.

Soesje

Berichtdoor Soesje » Wo Aug 12, 2015 10:46 am

Het wisselt echt heel erg, de toiletten bij benzinestations zijn meestal wel schoon. De toiletten die ik echt smerig vind zijn in de trein.

Terug naar “Algemeen”